به گزارش «نود اقتصادی» علی فاضلی درباره علت افزایش ١٥ درصدی قیمت نان می‌گوید: سه سال است که اتحادیه‌های نانوایی سراسر کشور خواستار افزایش قیمت نان متناسب با تورم هستند، اما به‌دلایلی که مهم‌ترین آن مقاومت دولت با افزایش قیمت بود،‌قیمت نان افزایش نیافته است.
وی افزود: مشخص است که عدم افزایش قیمت نان متناسب با افزایش هزینه‌های تولید آن به کاهش کیفیت نان و در مواردی کاهش وزن چانه منجر می‌شود. امسال اتحادیه نانوایان اعلام کرد اگر افزایش ٣٠ درصدی قیمت نان اتفاق نیفتد، نانوایی‌ها باتوجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی، نیروی کار و... در این سه‌سال و عدم افزایش قیمت نان عملا امکان ادامه حیات اقتصادی نخواهند داشت، بنابراین پیشنهاد شد که در قدم نخست افزایش قیمت ١٥درصدی را تجربه کنیم.
رئیس اتاق اصناف گفت: با این‌حال در نهایت ستاد تنظیم بازار فقط با همین افزایش ١٥ درصدی موافقت کرد، ضمن آنکه از طرفی تصمیم بر این شد که در وزن چانه نان هم شاهد تغییراتی باشیم. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم در کنار این افزایش قیمت شاهد افزایش وزن چانه و کیفیت نان هم باشیم.
فاضلی البته با انتقاد از یارانه نان یادآور می‌شود: به‌عنوان یک کارشناس معتقدم باید سوبسید از نان حذف شود تا این مسئله سروسامان بگیرد. اگر دولت قصد حمایت دارد باید این سوبسید را به شکل دیگری به اقشار کم‌درآمد برساند، چراکه درحال‌حاضر همه طبقات در حال استفاده از این سوبسید هستند.
وی خاطرنشان کرد: توجه کنید که این افزایش ١٥ درصدی بعد از سه‌سال افزایشی حداقلی است. نانوایان در این سه‌سال بارها بر افزایش هزینه‌های خود تأکید کردند و درخواست افزایش نان را ارائه کردند اما به‌دلایل مختلفی مانند برگزاری انتخابات مجلس و سپس انتخابات ریاست‌جمهوری و همینطور وضعیت بد معیشتی اقشار کم‌درآمد، دولت حاضر به افزایش قیمت نشد.