«نود اقتصادی»- در حالی که وزارت نیرو به دلیل عدم کسب رای اعتماد بیطرف وزیر پیشنهادی مدتی است که بی وزیر اداره می‌شود تصمیم مدیرعامل توانیر مبنی بر توقف صدور مجوز نیروگاه‌های برق پراکنده که نقش بی بدیلی در اقتصاد مقاومتی و پدافند غیر عامل می‌تواند ایفا کند، سوالات زیادی را ایجاد کرده است.
به گزارش خبرنگار «نود اقتصادی»، بر اساس نامه دو روز پیش مدیر عامل توانیر به دلیل بی نتیجه بودن مذاکرات وزارت نیرو با وزارت نفت در خصوص قیمت سوخت این نیروگاهها تا اطلاع ثانوی مجوز این نیروگاهها صادر نخواهد شد که این مساله اعتراض شدید بخش خصوصی را به دنبال داشته است. در همین رابطه انجمن تولیدکنندگان ترکیبی نیرو، حرارت و برودت به عنوان نماینده بخش وسیعی از مولدهای مقیاس کوچک با صدور بیانیه‌ای نسبت به این تصمیم واکنش نشان داد. در این بیانیه تصریح شده است که: این بخشنامه در واقع برخلاف مفاد قانون اصلاح مواد ۱، ۶، ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است و از طرف دیگر با توجه به اینکه سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، انتظار می‌رود در اسرع وقت این بخشنامه ملغی شده و شرکت توانیر در راستای رفع موانع تولید، اقدامات لازم را به عمل آورد.
لازم به ذکر است نیروگاههای برق پراکنده چند سالی است با هدف کمک به دولت در عبور از شرایط اضطرای افزایش تقاضا شروع به فعالیت کرده و انتظار می‌رود مورد حمایت دولت قرار گیرد چرا که این دسته از نیروگاهها به دلیل پراکندگی جغرافیایی و سهولت نصب و بهره برداری به شدت مورد نیاز کشور بوده و به امنیت انرژی نیز کمک شایانی میکند.

حال باید دید در وزارت خانه بی وزیر نیرو تمهیداتی برای جلوگیری از اقدامات ضد اقتصاد مقاومتی اندیشیده خواهد شد؟

آرش کردی مدیر عامل توانیر به دلیل مشخص نبودن قیمت سوخت مصرفی نیروگاه های تولید پراکنده تا اطلاع ثانوی صدور مجوز برای احداث این نیروگاه ها را ممنوع کرد.