پنج شنبه نهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۴:۳۶ بعد از ظهر

اخبار وزارت نیرو

وزیر نیرو به مناسبت روز جهانی آب عنوان کرد
استقبال ایران از انتخاب شعار جهانی «آب برای صلح» توسط سازمان ملل/ رژیم صهیونیستی از آب به عنوان سلاح کشتار جمعی استفاده می‌کند

وزیر نیرو با اشاره به استقبال ایران از انتخاب شعار جهانی «آب برای صلح»، متذکر شد: امروز که فرصت اتحاد میان ملت‌ها حول محور آب وجود دارد، رژیم صهیونیستی از آب به عنوان سلاح کشتار جمعی علیه مردم مظلوم غزه استفاده می‌کند.

در دومین کمیته مشترک همکاری‌های آبی ایران و ترکیه مقرر شد؛
تشکیل «کارگروه فنی آب»؛ به منظور بررسی مسائل مشترک آبی ایران و ترکیه

در دومین کمیته نشست مشترک همکاری‌های آبی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه که امروز به میزبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران و با حضور محمد جوان‌بخت معاون وزیر در امور آب و آبفا و ابوبکر گیزلی گیدر معاون وزیر جنگلداری و زراعت ترکیه برگزار شد، دو طرف در خصوص تشکیل «کارگروه فنی آب» به منظور بررسی مشکلات و مسائل آبی مشترک دو کشور توافق کردند.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
سهم ۳۶ درصدی بخش صنعت از مصرف برق کشور

براساس آمارهای وزارت نیرو، سهم بخش صنعت کشور از مصرف برق کشور بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۸حدود ۳۲ تا ۳۴ درصد بوده که طی سه سال‌ اخیر، این مقدار با افزایش روبرو شده و به ۳۶/۲ درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

رئیس سندیکای شرکت های تولیدکننده صنعت برق:
وزارت نیرو درآمد حاصل از واقعی سازی قیمت برق صنایع را چگونه و در کجا هزینه کرده است؟

خوش گفتار گفت: از ۱۶ هزار میلیارد تومان درآمد واقعی سازی قیمت برق صنایع، وزارت نیرو حتی یک ریال به ما پرداخت نکرده و به عنوان بخش خصوصی دیگر انگیزه ای برای سرمایه گذاری در صنعت برق نداریم.

فیلم/ معاون وزیر جهاد کشاورزی:
چرا وزارت نیرو حجم آبی که به بخش کشاورزی می‌دهد را کنتوری نمی‌کند؟

صفدر نیازی با بیان اینکه ۷۱ میلیارد مترمکعب طبق روش های علمی برای مصرف آب بخش کشاورزی اعلام شده، گفت: مانند کنتورهای خانگی به چاه‌های کشاورزی هم کنتور بدهند.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند