عباس کرباسی، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین»  در رابطه با وضعیت کنونی بازار این صنف بیان داشت: متأسفانه علی رغم صحبت هایی که از سوی مسئولین مطرح شده بود هر چند وضعیت عرضه شکر در بازار بهتر شده است اما با قیمت واقعی خود فاصله دارد و آن چنان که باید، پایین نیامده است.

وی با اشاره به این مطلب که تنها 300 تا 400 تومان از روی قیمت هر کیلو شکر کاسته شده گفت: عرضه شکر همچنان در دست بورس است و این کار را مشکل می‌کند زیرا بورس در تیراژ بالا به طور مثال 50 تا 100 تن عرضه دارد و همین باعث شده است تا برای همکاران بنده خرید این محصول به صرفه نباشد.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در رابطه با عرضه برنج ایرانی نیز به «نسیم آنلاین» گفت: هر سال در این زمان به دلیل برداشت برنج جدید 4 هزار تومان قیمت برنج ایرانی پایین‌تر می‌آمد اما امسال این کاهش قیمت تنها به هزار رسیده است و دلیل این موضوع نیز مشخص نیست.

وی افزود: برنج خارجی نیز به میزان کافی موجود است و به دلیل ممنوعیت واردات آن 500 تومان از مدتی قبل بر روی آن افزوده شده است.

کرباسی در رابطه با قیمت دیگر مواد غذایی گفت: لوبیا چیتی از جمله موادی است که بسیار کمیاب شده و 1500 تومان نیز گرانتر شده است لذا به کسانی که مصرف زیادی ندارند توصیه می کنم تا آخر شهریور که قیمت آن متعادل می‌شود تا جایی که می‌توانند از خرید لوبیا چیتی صرف نظر کنند.