قاسمعلی حسنی، عضو هیئت مدیره بنکداران در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: یک رونق مقطعی و پیک مصرف بیشتر به دلیل بازگشت حجاج و ایام محرم را در بازار شاهد بودیم اما این تغییر مقطعی بود و بازار بار دیگر به همان رکود گذشته خود بازگشت.
وی ادامه داد: پس از ارائه بسته خروج از رکود دولت هنوز هم تغییری در بازار ایجاد نشده است، انتظار ما این بود که دولت در این بسته توجه ویژه‌ای به صنایع مواد غذایی داشته باشد زیرا این صنعت با خوراک و تغذیه مردم روبه رو است.
حسنی تأیید کرد: در بسته خروج از رکود دولت به خودرو که جز ضروریات مردم نیست توجه ویژه شده است در صورتی که مردم خودرو نداشته باشند از گرسنگی نمی‌میرند، کالای خانگی نیز در این بسته مدنظر بوده است، در صورتی که 65 درصد هزینه‌های زیر یک میلیون درآمد صرف مواد غذایی خانوارها می‌شود، اما متأسفانه دولت در این مورد فکری نکرده است و ما منتظریم ببینیم که آیا پس از این دولت در این رابطه فکری خواهد کرد؟
وی اضافه کرد: البته بنکداران به حمایت دولت نیازی ندارند بلکه ما به خاطر رفاه مردم انتظار داشتیم که به این صنعت نیز توجه‌ ویژه‌ای می‌شد.
وی در رابطه با موجودی برنج خارجی در بازار به نسیم گفت: این برنج از 2800 تا 4800 تومان در بازار موجود است و فعلا نیز به اندازه کافی از این نوع برنج در انبارها موجود است البته در این مدت نیز از مجاری خاصی همچنان واردات برنج خارجی انجام می‌شد و این طور نبود که وارداتی در این مدت صورت نگرفته باشد بلکه از ثبت سفارشات قدیم هنوز هم برنج وارد می‌شود.
وی افزود: بهتر است اگر دولت قصد دارد که اجازه‌ای برای ثبت سفارشات جدید هم بدهد، میزان نیاز این نوع برنج‌ را طبق کارشناسی تأیید کرده و در این زمینه نظر بخش خصوصی را نیز جویا شود که هیچ وقت تا به حال از صنفی مانند بنکدار که بازار را به خوبی میشناسد چنین نظری نخواسته است.
حسنی در رابطه با پخش آبلیموهای تقلبی نیز بیان داشت: این موضوع به وزارت بهداشت مربوط است اما تا جایی که به صنف بنکداران ربط دارد می‌توانم بگویم که در هیچ یک از واحدهای دارای پروانه‌ ما چنین آبلیموهایی به فروش نرفته است.