جمعه دهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۶:۱۳ قبل از ظهر

اخبار بدهی دولت

کاهش رشد اقتصادی عامل بازدارنده در پرداخت بدهی های دولت خواهد بود

در نشست علمی و تخصصی مرکز بیان شد: شناخت بازار بدهی دولت از اهمیت زیادی برخوردار است، تعهدات دستگاه ها باید قبل از ایجاد شناسایی شود، نوسانات درآمدهای نفتی عامل اصلی ایجاد بدهی های دولت است به گونه ای که با افزایش درآمدهای نفتی تعهداتی برای دولت ایجاد می کنیم که بعد از نوسانات و کمبود درآمدهای نفتی تعهدات کماکان در جای خود باقی می ماند.

آثار بدهی های دولت بر تحولات کلان اقتصادی بررسی میشود

یکصد و هشتمین نشست علمی- تخصصی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری با عنوان آثار بدهی های دولت بر تحولات کلان اقتصادی برگزار میشود.

خزانه دولت دوازدهم خالی نبود مقروض بود

ادعای وضعیت مطلوب خزانه در پایان دولت دوازدهم در حالی تکرار می‌شود که نه یک خزانه خالی بلکه یک خزانه بدهکار از این دولت بر جا مانده بود.

رمزگشایی از چرایی ایجاد بدهی های دولت

در نشست علمی و تخصصی مطرح شد: 80 درصد از بدهی های دولت تعهدات ایجاد شدة بین دستگاهی است که بدون لحاظ منابع واقعی ایجاد می شود، منابع واقعی و مصارف واقعی رمز بودجه موفق است. بدهی ابزار تامین مالی نیست، عمل کردن به بند "ه" تبصره 19 قانون بودجه امسال در حل بنیادین بدهی های دولت لازم و ضروری است.

فیلم/خزانه دار کل کشور:
قبل از سال ۹۴ مشخص نبود بدهی دولت چقدر است

رحمت الله اکرمی با بیان اینکه، اگر نقدینگی را درست مدیریت کنیم در شاخص‌های کلان اقتصادی اثر جدی خواهد داشت، گفت: در خزانه داری کشور به دنبال مدیریت نقدینگی و بودجه هستیم.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند