جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۴:۴۳ قبل از ظهر

اخبار کمال اطهاری

انتقاد یک پژوهشگر اقتصاد توسعه از عملکرد شهرداری تهران در نابسامانی بازار مسکن

کمال اطهاری بیان کرد: توسعه شهری و مسکن ارزان قیمت جزو وظایف شهرداری هاست. اما آیا شهرداری ها در ایران به خصوص شهرداری تهران به این وظیفه اش عمل کرده است.

یک کارشناس مسکن:
قیمت مسکن به ۲۰ برابر درآمد خانوارها رسیده/ بازار مسکن به جای بازاری رقابتی به بازاری رانتی تبدیل شده است

کمال اطهاری بیان کرد: بازار مسکن به جای بازاری رقابتی به بازاری رانتی تبدیل شده است به گونه ای که شاید اصلاً بازار مسکن نداریم، چون بازاری انحصاری است.

سه دهک اول جامعه در فقر مطلق به سر می برند

کمال اطهاری، پژوهشگر توسعه اقتصادی می‌گوید: برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کاهش فقر نیاز به برنامه‌ای داریم که در چارچوب توسعه قرارگیری و در این مدل پیوند مستحکمی بین عدالت اجتماعی و رشد اقتصادی برقرار شود.

کمال اطهاری اقتصاددان و تحلیلگر بازار مسکن:
راه اندازی صندوق پس انداز مسکن یکم از اول هم محکوم به شکست بود/ جوانانی که اغلب با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند، توانایی بازپرداخت چنین تسهیلاتی را ندارند

اطهاری گفت: برای تشکیل صندوق پس انداز مسکن یکم باید پرسید که چه کسانی مسکن اولی هستند؟ جوانانی که امروز با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و آمار رسمی هم تایید می‌کند که 40 درصد دانش‌آموختگان هنوز شغلی برای خود پیدا نکرده‌اند.

کمال اطهاری قتصاددان و تحلیلگر بازار مسکن:
معاملات صوری قیمت مسکن را افزایش داده/ بانکها نقش اساسی در گرانی مسکن دارند/ 80 درصد نقدینگی نظام بانکی در بخش مسکن زمین‌گیر شده

اظهاری گفت: سال‌هاست معاملات صوری در بازار املاک در حال انجام است که کارشناسان بارها درباره عواقب آن هشدار داده‌اند. امیدوارم که دولت این اراده را پیدا کند که این بخش از اقتصاد را ساماندهی کرده و بخش‌های رانت‌جو در بازار مستغلات را از میدان به در کند.

فیلم/ معاون وزیر اسبق نیرو:
جنوب شهر تهران سالی ۳۶ سانتی‌متر فرونشست دارد!


فیلم/ رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران:
مسئولان وزارت نیرو در جلسات می‌گویند برقی برای خودروهای برقی ندارند
فیلم/ مدیرعامل توانیر:
سال گذشته ۶۰۰ مگاوات ترانزیت برق آزمایشی به ترکیه داشتیم

پربیننده