جمعه چهارم آبان ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۰:۳۱ بعد از ظهر

اخبار راه آهن

تلاش نفوذی ها برای خروج راه آهن ازریل توسعه ومشارکت مردمی

بانگاهی عالمانه به کشورهای توسعه یافته متوجه ارتقاء کمی وکیفی درسطوح مختلف خصوصا زیرساخت ها،تکنولوژی،وسایل حمل ونقل جمعی، اهم ازارتقاء ناوگان هوائی،ریلی،دریائی وجاده ای می شویم.

فیلم/ مدیرکل روابط عمومی راه آهن در گفتگو با «نود اقتصادی»:
کنسرسیوم ریلی هیچ مجوزی از راه آهن برای حمل بار تجاری افغانستان نگرفته است

مختاری گفت: مدیرعامل کنسرسیوم هیچ سابقه ریلی ندارد و بدون اطلاع، درباره روند پیشرفت عملیاتی پروژه شلمچه بصره اظهارنظر میکند. با راه آهن مکاتبه مستقیم نکردند چون می‌دانستند شرایط اخذ مجوز راه آهن را ندارند.

اعلام آمادگی مجدد راه آهن جمهوری اسلامی ایران جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن ج.ا.ا. در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن ج.ا.ا از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام نموده است.

انجام اقدامات لازم جهت اعزام آزمایشی اولین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه

با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، اقدامات لازم جهت اعزام آزمایشی اولین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه انجام گرفت.

تکذیب خبر خبرگزاری ایلنا در خصوص قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

به اطلاع میرساند متاسفانه خبرگزاری ایلنا در اقدامی غیرحرفه‌ای و در تعارض با منافع ملی در حوزه روابط همسایگی کشورهای ایران، افغانستان و ترکیه، در خبری کذب و با استناد به گفته‌های یک منبع ناشناس اعلام نمود قطار ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه در ایران متوقف شده و ایران اجازه عبور به این قطار را نداده است.