به گزارش «نسیم»، وی افزود: از 160 میلیون مترمکعب نیاز روزانه سوخت در نیروگاهها، 40 میلیون متر مکعب مازوت و 10تا 15 میلیون مترمکعب با گازوئیل تامین می‌شود.

متصدی تصریح کرد: استفاده از مازوت نه‌تنها برای محیط زیست، بلکه برای صنایع نیز قابل قبول نیست، زیرا مصرف آن موجب افزایش گوگرد و آلودگی هوا، همچنین بالا رفتن استهلاک در نیروگاهها می‌شود که مقرون به صرفه نیست.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: متاسفانه به علت برنامه‌ریزی ناصحیح در سالهای گذشته، امسال برای تامین گاز به عنوان سوخت برای نیروگاهها در زمستان با مشکل مواجه هستیم که این مشکل سال آینده برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تمام هماهنگیهای انجام شده، سازمان محیط زیست به ادارات کل دستور داده تا با صنایعی که مطابق با استانداردهای مورد نظر این سازمان فعالیت نمی‌کنند و موجب آلودگی می‌شوند، برخورد کند.

متصدی عنوان کرد: با محاسبات انجام شده 90 تا 95 درصد انرژی از طریق شومینه هدر می‌رود و راندمان آن بین 5 تا 10 درصد است که این موضوع موجب افزایش مصرف گاز در منابع خانگی می‌شود، در حالی که اگر بین 10 تا 20 درصد از مصارف خانگی کاهش یابد گاز تمام نیروگاههای کشور تامین خواهد شد و دیگر نیازی به مصرف مازوت و گازوئیل نیست.

به گفته وی در بخش خانگی روزانه حدود 400 تا 500 میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌شود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان این‌که اولویت شرکت ملی نفت و گاز تامین گاز منازل است، گفت: تامین سوخت نیروگاهها و صنایع به ترتیب در اولویتهای بعدی قرار دارد.