به گزارش خبرنگار ‌«نسیم»، علی عسکری، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در این نشست خبری امروز خود گفت: تمامی فرآیند اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی ارائه شده است.

وی گفت: بهترین عملکرد را در وصول مالیات طی 5 سال گذشته که در این سازمان مشغول به فعالیت بودم داشتم.

عسکر گفت: وصول مالیات در چهارماهه ابتدایی سال 18 هزار و 800 میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین افزود: میزان مالیات مستقیم دریافتی در مقاسیه با مدت مشابه سال گذشته 49 درصد و مالیات بر ارزش افزوده 83 درصد رشد یافته است.

عسکری گفت: از این میزان مالیات آقای "کی روش" اطلاعی ندارم ولی حتما پرداخت شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از شهریورماه 7 استان فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، قم، قزوین، کرمان و خوزستان زیر طرح جامع قرار می‌گیرند.

وی گفت: 45 درصد مالیات کشور از 1300 پرونده مالیاتی حاصل می‌شود.

عسکری افزود: وضعیت پرداخت مالیات در طلا‌فروشی ها نامقبول و مورد پذیرش نظام مالیاتی نیست.

وی از کشف پرونده گروه‌های کد فروش در شهرهای مختلف کشور خبر داد و گفت: اخیرا کشف کردیم برخی افراد کدفروش و فاکتورفروش در شهرهای مختلف فعالیت‌های بزرگی را انجام می‌دهند که یک گروه در اصفهان شناسایی و به دادگاه معرفی شد. این گروه 15 تا 16 میلیارد تومان فاکتور فروش صادر کرده بودند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اشاره به شناسایی یک گروه دیگر از کدفروشان در تهران ادامه داد: روی این گروه درحال فعالیت هستیم و به دادگاه معرفی کرده بودیم همچنین مجموعه دیگری در آذربایجان شناسایی شده است.

وی با تأکید براینکه سازمان مالیاتی متمرکز به شناسایی و برخورد با گروه‌های کد فروش شده‌اند گفت: خیلی از کسانی که مالیات می‌دهند برای سازمان مالیاتی شناخته شده اند به عنوان نمونه هم اکنون 1300 پروند معدیان بزرگ در ایران وجود دارد که این تعداد 45 درصد مالیات کشور را شامل می‌شوند.ما با این گروه‌ها که شامل بانک‌ها شرکت های خودروساز بیمه ها و سایر سازمان های بزرگ هستند مشکلی نداریم.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ممنوع‌الخروج شدن علی پروین و ارتباط این قضیه با بدهی مالیاتی وی گفت: از ممنوع‌الخروج شدن وی به دلیل بدهی مالیاتی هیچ اطلاعی ندارم و باید این موضوع بررسی شود. البته ممکن است این ممنوع‌الخروج شدن مربوط به سایر بدهی‌ها مانند مالیاتی یا مواردی دیگر باشد.