به گزارش «نسیم»، محمدشیخ علیشاهی با بیان اینکه از سال 1373 قرار شد ظرف مدت 20 سال نقشه کاداستر بیش از یک میلیون متر مربع از مناطق شهری کشور تهیه شود، گفت: تاکنون نقشه کاداستر 97 درصد از مناطق شهری کشور تهیه شده است.

وی در ادامه افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک برای اجرای طرح کاداستر با کمبود شدید بودجه مواجه است.در زمینه تهیه نقشه کاداستر مناطق روستایی و اراضی ملی مشکل داریم. با تهیه نقشه کاداستر و کسب و جمع آوری اطلاعات حقوقی مربوط به زمین و ملک می توانیم به میزان قابل توجهی جلوی زمین خواری را در کشور بگیریم.از نظر قانونی حق دادن اطلاعات ثبتی افراد را به دولت نداریم بنابراین نمی‌ توان در حال حاضر از اطلاعات ثبتی افراد به منظور شناسایی سه دهکی که قرار است یارانه آنها حذف شود استفاده کرد. برای ارایه اطلاعات ثبتی افراد به دولت نیازمند مصوبه و قانون مجلس هستیم.البته در جریان اجرای طرح مسکن مهر به دولت کمک کردیم و جلوی پرداخت وام به 15 هزار متقاضی مسکن مهر که دارای ملک شخصی بودند گرفته شد.

مبارزه با زمین خواری موضوعی فرابخشی بوده و باید همه دستگاههای مربوط مانند سازمان منابع طبیعی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهادکشاورزی با یکدیگر همکاری کنند