به گزارش «نود اقتصادی» به نقل از ایسنا محمدفرزاد میرزایی قلعه درباره این سفرها توضیح داد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ که با شعار رشد تولید همراه بود، برنامه اردوهای پیشرفت با هدف امیدآفرینی در اهم برنامه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار گرفت. بر این اساس، در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در قالب اردوهای مختلف پیشرفت از مجموعه‌های تحت مدیریت ۶ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۲۴ منطقه ویژه اقتصادی بازدید کردند.

او افزود: میانگین سنی بازدیدکنندگان از  ۲۲ تا ۲۴ سال بود. همچنین بیشترین بازدیدها در حوزه کارخانه‌های نوآوری، صنایع تبدیلی و البته کارگاه‌های آموزشی ظرفیت‌های قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت گرفته است.

مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد گفت: این اردوها با هدف امیدآفرینی و آشناسازی نوجوانان و جوانان کشور با دستاوردهای مهندسان و دانشمندان عزیز ایرانی لازم بوده و در تلاشیم در بودجه سال ۱۴۰۳ این بخش از برنامه‌های حوزه گردشگری و میراث فرهنگی مناطق آزاد را به کمک سایر دستگاه‌ها با رشد ۴۰ درصدی همراه کنیم. از اهمیت این موضوع همین بس که تأثیرات بازدید از دستاوردها، ماندگارتر و ظرفیت‌ها را برای مدیران و کارشناسان نسل بعد آشکارتر می‌کند.

میرزایی افزود: از مهمترین نیازمندی‌ها در این حوزه تربیت راوی پیشرفت در کشور است که در این زمینه لازم است تمام دستگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه‌ها اقدام اساسی کنند.