به گزارش «نود اقتصادی» نامه نگاری‌های روسای اتاق‌های بازرگانی به سران قوا در دهه‌های گذشته امری مرسوم بوده که همواره تاثیر مثبتی در حل مشکلات فعالان بخش خصوصی داشته است.

روسای قوا در دوره‌های مختلف معمولا به این نامه‌ها توجه ویژه‌ای داشتند و براساس آن‌ها دستورات لازم را برای حل مشکل فعالان اقتصادی می‌دادند.

در دوره اخیر و بعد از انتخابات بحث برانگیز هیات رئیسه اتاق بازرگانی در دوره دهم و در نهایت رای شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی مبنی بر برکناری حسین سلاح ورزی، رئیس غیر قانونی اتاق بازرگانی نه تنها صندلی ریاست اتاق را تا برگزاری انتخابات ترک نمی‌کند بلکه اصرار دارد همچنان با برخی از کنش‌های سیاسی و اقتصادی به حضور در این عنوان غصب شده مشروعیت ببخشد.

یکی از کارهایی که سلاح ورزی در این راستا مدام به انجام آن‌ها مبادرت می‌ورزد نامه نوشتن به سران قوا به بهانه‌های مختلف است.

این نامه نوشتن در این مدت کوتاه آنقدر زیاد شده که بسیاری از فعالان بخش خصوصی نگران لوث شدن آن و آسیب به جایگاه بخش خصوصی هستند.

در چند ماه گذشته حسین سلاح ورزی اقدام به نگارش شش نامه به رئیس جمهور، رئیس مجلس و سران قوا کرده که موضوعات ارزی، هزینه‌های انبارداری و استفاده بهتر فعالان اقتصادی از فضاهای نمایشگاهی از جمله عناوین این نامه‌ها بوده است.

به نظر می‌رسد تداوم حضور سلاح ورزی در کرسی ریاست اتاق بازرگانی به شکل غیر قانونی و استفاده از فرصت نامه نگاری به مقامات و مسئولان شانیت اتاق بازرگانی را نشانه گرفته است. حتی اخیرا وزارت اقتصاد هم اعلام کرده که در شرایط فعلی برای برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی هم منتظر انتخاب رئیس جدید اتاق بازرگانی است.

باید دید لجبازی سلاح ورزی و برخی حامیانش در نهایت چه زمانی به پایان می‌رسد و آیا باید منتظر آسیب بیشتر به جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد ایران باشیم؟