قیمت هر کیلو شمش روی ذوب فلزات محسنی چقدر است؟

قیمت شمش روی به عوامل متعددی بستگی دارد که در این مطلب قصد معرفی این عوامل را داریم؛ همچنین در این مقاله قیمت هر کیلو شمش روی را نیز بررسی خواهیم کرد. به طور کلی فلز روی به عنوان یک فلز نرم و چکش خوار می باشد که در حوزه های مختلفی از جمله خودروسازی، ساختمان سازی، تولید باتری های سربی، صنایع شیمیایی و فرآیندهای گالوانیزه کاربرد گسترده ای را به خود اختصاص داده است.

شمش روی و اهمیت آن

یکی از اقتصادی ترین شکل هایی که برای حمل و نقل انواع فلزات وجود دارد، تبدیل آن ها به شمش می باشد. به منظور انتقال راحت فلز روی نیز، این فلز را با کمک فرآیند های متعدد خالص کرده و به صورت شمش های روی به بازار عرضه میکنند. البته میزان خلوص شمش روی به عنوان یکی از مهمترین عواملی است که بر روی قیمت هر کیلو شمش روی تاثیر گذار است. مقدار خالص بودن شمش روی، با توجه به ترکیبات آن مشخص میشود.

برای استعلام قیمت شمش آلومینیوم کلیک کنید!

شمش روی ویژگی های بسیاری دارد که از جمله مهمترین آن ها می توانیم به خاصیت الکتروشیمیایی روی، شکل پذیری راحت این فلز، دوام بالا در برابر خوردگی، نقطه ذوب پایین، مقاومت بالا و سختی بالای فلز روی اشاره کنیم. جالب است بدانید که فلز روی تمامی قابلیت ها و ویژگی های عناصر فلزی را به صورت همزمان دارد و همین موضوع شمش روی را به یک فلز ارزشمند تبدیل میکند.

 

بررسی انواع آلیاژهای شمش روی

قیمت هر کیلو شمش روی خالص در مقایسه با آلیاژهای آن بالاتر است؛ اما با ترکیب روی با سایر عناصر میتوان آلیاژهای مقاوم تری از این فلز بوجود آورد. این آلیاژها کاربردهای بسیار گسترده تری را برای فلز و شمش روی در صنایع مختلف، فراهم میکند. از مهمترین آلیاژهای شمش روی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ترکیب شمش روی و کلر: حاصل این ترکیب ماده ای به نام کلرید روی می باشد که به عنوان یک ماده ضد حریق کاربرد دارد.

 

 

ترکیب شمش روی و گوگرد: ماده ای که از این ترکیب بدست می آید، در لامپ های فلورسنت کاربرد دارد.

ترکیب شمش روی و اکسیژن: با ترکیب روی و اکسیژن ماده شیمیایی جدیدی به نام اکسید روی حاصل میشود که کاربردهای متنوعی را دارد. کرم های ضد آفتاب، ساخت انواع رنگ ها، ساخت دارو برای حیوانات و دامپزشکی از جمله مواردی هستند که از ترکیب اکسید روی استفاده میکنند.

ترکیبات روی: روی ماده ای معدنی و مغذی است که در بدن انسان و حیوانات وجود دارد، به همین دلیل از ترکیبات روی در مکمل های دارویی نیز استفاده میشود.

قیمت هر کیلو شمش روی چگونه تعیین میشود؟

عوامل متعددی بر روی قیمت فلز روی تاثیرگذار هستند که باعث نوسانات قیمتی این محصول صنعتی مهم میشوند. در صورتی که قصد خرید شمش روی را داشته باشید، باید تمامی این عوامل را بررسی کرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا تمامی این عوامل را به شما معرفی کنیم.

اولین عامل مهم که می تواند قیمت هر کیلو شمش روی را دچار نوسان کند، کارخانجات و واحدهای تولیدی شمش روی می باشد.

 

عامل مهم بعدی که باید بررسی شود، میزان خالص بودن شمش ها است.

وزن شمش های روی از دیگر عواملی است که بر روی قیمت هر کیلو شمش روی تاثیر خواهد گذاشت.

ابعاد و شکل ظاهری شمش روی هم از عواملی می باشد که حتما باید مورد بررسی قرار دهید.

برای خرید بوته گرافیتی کلیک کنید!

قیمت هر کیلو شمش روی از دو عامل مهم قیمت جهانی Zn و قیمت دلار تعیین میشود؛ به همین منظور باید به این دو عامل توجه ویژه ای داشته باشید.

نوع شمش روی ارائه شده توسط عرضه کنندگان داخلی این فلز ارزشمند نیز از نکاتی است که میتواند بر قیمت شمش روی تاثیرگذار باشد.

از کجا شمش روی بخریم؟

به منظور خرید شمش روی با بهترین قیمت هر کیلو شمش روی، باید به دنبال یک عرضه کننده معتبر باشید. با توجه به دغدغه ها و مشکلاتی که ممکن است در این راستا برای مشتریان شمش روی پیش بیاید، قصد داریم در ادامه این مقاله یکی از بهترین عرضه کنندگان شمش روی را به شما معرفی کنیم که مجموعه ذوب فلزات محسنی می باشد. البته کارخانجات و مجموعه های متعددی در این حوزه فعالیت دارند ولی مجموعه محسنی یکی از برترین تامین کنندگان شمش روی در ایران است که اعتبار بالایی را دارد.

این مجموعه با بیش از 6 دهه فعالیت در زمینه ذوب فلزات و بازرگانی مواد اولیه ریخته گری، جایگاه بسیار مهمی را در صنعت فلزات کسب کرده است. دانش بالای مهندسین این مجموعه که ثمره تلاش و تحقیقات گسترده در این حوزه است، ذوب فلزات محسنی را به یکی از برترین نام های تجاری این حوزه تبدیل کرده است. برای خرید شمش روی و یا استعلام قیمت هر کیلو شمش روی از این مجموعه، میتوانید با شماره های زیر ارتباط برقرار کنید.

شماره تماس با دفتر مرکزی مجموعه: ۰۲۱۹۱۳۰۵۸۰۰

ارتباط در واتساپ: ۰۹۱۲۷۰۷۰۴۹۵

 

 

جمع بندی

شمش روی یک محصول بسیار کاربردی در صنایع مختلف است که برای خرید آن باید به دنبال قیمت هر کیلو شمش روی بود؛ زیرا این محصول به صورت کیلویی و عمده به فروش میرسد. عوامل متعددی وجود دارند که بر روی قیمت شمش روی تاثیرگذار هستند و در این مقاله به صورت مفصل در مورد تمامی این موارد توضیحاتی را ارائه کردیم. امیدواریم به کمک این مطلب اطلاعات کافی را در مورد شمش روی بدست آورده باشید. مجموعه ذوب فلزات محسنی یکی از برترین تامین کنندگان شمش روی با بهترین قیمت هر کیلو شمش روی می باشد که میتوانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده، یا این مجموعه تماس بگیرید.

سوالات متداول

1.   قیمت هر کیلو شمش روی چقدر است؟

با توجه به عوامل متعددی که بر روی قیمت شمش روی تاثیر دارند، نوسانات بسیاری برای قیمت آن وجود دارد؛ اما برای استعلام قیمت هر کیلو شمش روی از مجموعه ذوب فلزات محسنی، میتوانید از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

شماره تماس با دفتر مرکزی: ۰۲۱۹۱۳۰۵۸۰۰

ارتباط در واتساپ: ۰۹۱۲۷۰۷۰۴۹۵

2.   چگونه شمش روی با کیفیت بخریم؟

ارائه دهنده های بسیاری در سطح کشور امکان خرید شمش روی را فراهم کرده اند که مجموعه ذوب فلزات محسنی یکی از آن ها است. این مجموعه یکی از معتبرترین ها در این حوزه می باشد که برای خرید شمش روی با کیفیت بهترین انتخاب ممکن خواهد بود.

3.   عوامل تاثیر گذار در قیمت هر کیلو شمش روی کدامند؟

قیمت جهانی فلز روی، قیمت دلار و درصد خلوص شمش ها، ابعاد و وزن شمش ها، کل ظاهری و... از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت هر کیلو شمش روی می باشد.