محسن پیرهادی،نایب رئیس فراکسیون انقلاب در گفتگو با «نود اقتصادی» با تاکید بر اینکه بخش خصوصی و دولتی فعال در حوزه تولید باید بدون تبعیض مورد حمایت واقع شوند، گفت: بانک مرکزی باید با بانک هایی که در حوزه انجام تکالیف قانونی خود در راستای تسهیلات دهی کوتاهی کرده‌ و به بنگاه داری مشغول هستند برخورد کند.

محسن پیرهادی، نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره توجه به تولید و اقتصاد پیشران، گفت: تحقق منویات رهبری و همچنین شعار سال نیازمند توجه و حمایت از تولید داخل و بخش پیشران اقتصادی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی و دولتی فعال در حوزه تولید باید بدون تبعیض مورد حمایت واقع شوند، افزود:عدم همکاری شبکه بانکی با تولیدکننده در حوزه پرداخت تسهیلات مشکلات عدیده ای را برای این بخش ایجاد کرده و توقف تولید و در نتیجه بیکاری را در بسیاری حوزه ها رقم زده است.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی با بیان اینکه باید قوانین به درستی برای مقابله با بنگاه داری شبکه بانکی اجرا شود، تصریح کرد: اجتناب بانک ها از بنگاه داری و تبدیل اموال مازاد به سرمایه در گردش می تواند بستر ساز رشد تولید شود.

پیرهادی با تاکید بر اینکه متاسفانه عموم بانک ها اعتقادی به تسهیلات دهی به بخش تولید نداشته و آن را سودده تلقی نمی‌کنند، گفت: باید بانک مرکزی با بانک هایی که در حوزه انجام تکالیف قانونی خود کوتاهی می‌کنند برخورد کرده و زمینه اجرای قوانین را فراهم کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه اقتصاد توسعه یافته محصول بخش پیشران اقتصادی کشور است، افزود: دولت اگر بتواند نیازهای این بخش را مرتفع کند می تواند نسبت به کاهش تورم، رشد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار امیدوار باشد.

این نماینده مجلس یادآور شد: مجلس حامی تولید و تولید کننده بوده و در این راستا قوانین بسیاری مصوب کرده ولی با این وجود اگر نیاز باشد نسبت به اصلاح قوانین موجود نیز اقدام خواهد کرد.

 

خبرنگار: هادی سلوکی