به گزارش «نود اقتصادی»، شهریار افندی زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: دو کشور ایران و روسیه در ماه‌های گذشته نشست‌های کاری بسیاری را در خصوص توسعه روابط حمل‌ونقلی و ترانزیت برگزار کرده‌اند و در آوریل امسال نیز کمیته‌های حمل‌ونقل ایران و روسیه در مسکو هدف‌گذاری ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیت را تا پایان سال ۲۰۲۳ در برنامه قرار داده‌اند.

وی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف، نیاز است همه مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و ترکیبی برای ترانزیت کالا به اقیانوس هند فعال شوند و فعالان اقتصادی می‌توانند در بخش سرمایه‌گذاری و تبادلات تجاری در کنار دولت‌ها مؤثر باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران به عنوان پل ارتباطی روسیه و آسیای میانه به آب‌های آزاد دنیا شناخته می‌شود، به همین دلیل فعالیت اقتصادی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی روسیه در ایران در حوزه‌های حمل‌ونقل، ترانزیت و لجستیک می‌تواند مزایای خوبی برای دو طرف در بر داشته باشد.

افندی زاده افزود: در حال حاضر بنادر شمالی و جنوبی ایران در حال توسعه هستند تا جایی که ظرفیت بنادر کشورمان در شمال و جنوب، ۲۷۰ میلیون تن در سال است و آمادگی برای سرمایه‌گذاری کشورهای دیگر در بنادر ایران فراهم شده است.