اخبار شرکتها-به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیمه ملت، در این نشست، محمد برزگر رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ سازمان امور مالیاتی کشور به بررسی قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان و اهمیت آن در صنعت بیمه پرداخت و گفت: یکی از اقدامات سازمان مالیاتی در جهت ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی و شفاف سازی درآمدها، تصویب قانون پایانههای فروشگاهی و راه اندازی سامانه مؤدیان است که این قانون از آبان ماه 1398 در راستای تسهیل عملیات خرید و فروش، گزارشگری مالیاتی و همچنین شفاف سازی درآمد مؤدیان تصویب شده و برای صاحبان کسب و کارها و راه‌اندازی سامانه مربوط به آن، تکالیف جدیدی را برای مؤدیان ایجاد کرده است.

رئیس مرکز تنظیم پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ با اشاره به اینکه صنعت بیمه از صنایع مهم و دارای گستره وسیع در سطح کشور است، تاثیر این قانون در صنعت بیمه را حائز اهمیت دانست.

وی درباره چگونگی پیاده سازی دستورالعمل سازمان امور مالیاتی در رابطه قانون پایانههای فروشگاهی و راه اندازی سامانه مؤدیان تصریح کرد: هدف از این قانون، ساختارسازی برای ثبت سیستمی اطلاعات و پرداخت مالیات منصفانه است که براساس آن تمام اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول این قانون موظف به ثبت نام در سامانه مؤدیان هستند.

برزگر در ادامه بر لزوم وجود شناسه کالا و خدمات تاکید کرد و گفت: این سامانه راه ارتباط غیرحضوری مؤدیان با سازمان مالیاتی است که این ارتباط از طریق حساب کاربری (کارپوشه) یکتای تعریف شده برای هر مودی از سوی سازمان امکان‌پذیر است.

محمد برزگر در بخش پایان سخنانش به توضیحاتی در زمینه هوشمندسازی نظام مالیاتی و قانون پایانه‌های فروشگاهی در سایر کشورها، استانداردهای پایانه فروشگاهی و قوانین مهم صدور صورتحساب در این پایانه‌ها و نحوه ورود به حسابرسی مالیاتی مؤدیان عضو سامانه پرداخت.

پس از اظهارات رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ سازمان امور مالیاتی کشور ، اعضای شرکت کننده در این نشست به منظور تشریح بیشتر به پرسش و پاسخ پرداختند.