به گزارش «نود اقتصادی»، جواد اوجی، وزیر نفت اظهار داشت: تصمیم امروز اوپک پلاس در واقع اجرای تصمیم ماه پیش یعنی افزایش تولید نفت به مقدار ۶۴۸ هزار بشکه در روز برای ماه‌های ژوئیه و اوت ۲۰۲۲ بود.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش تولید برخی تولیدکنندگان اوپک پلاس و عدم تحقق سطوح تولید تعهد شده و همچنین کاهش سطح ذخیره‌سازی‌های تجاری نفت خام و فرآورده‌های نفتی در برخی کشورهای بزرگ مصرف کننده، سی‌امین اجلاس وزارتی اوپک و متحدانش ضمن حمایت مجدد از تصمیم نوزدهمین اجلاس وزارتی اوپک و غیراوپک (ژوئیه ۲۰۲۱)، بر اساس اجماع تصمیم گرفت برای ماه اوت ۲۰۲۲ مجموع تولید کشورهای اوپک و غیراوپک به میزان ۶۴۸ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

اوجی افزود: ائتلاف اوپک پلاس به رصد و نظارت مداوم و منظم خود بر تحولات بازار و انجام هرگونه اقدام لازم برای حفظ ثبات حاکم بر بازار نفت ادامه خواهد داد.

وزیر نفت بیان کرد: بر اساس جدیدترین آمار و گزارش‌های منتشر شده، پایبندی مناسب کشورهای اوپک پلاس، در ماه آوریل سال ۲۰۲۲ به سطح بی‌سابقه ۲۵۶ درصد رسید که دلیل اصلی افزایش سطح پایبندی، عدم تولید به مقدار تعهد شده از سوی برخی کشورها بوده است.