به گزارش «نود اقتصادی»‌،‌ سی‌ و هفتمین مرحله از  طرح فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو هفته گذشته، برای چهار محصول پژو پارس سال با موتور XU۷P، پژو پارس سال با موتور TU۵، راناپلاس و راناپلاس با موتور TU۵P پانوراما و گیربکس شش سرعته دستی اجرایی و قرعه‌کشی آن روز گذشته انجام شد.

حال گروه صنعتی ایران‌خودرو این هفته قصد دارد در آستانه عید سعید فطر، سی‌وهشتمین مرحله فروش فوق العاده محصولات خود را در قالب فروش عادی و فروش ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت به مدت پنج روز تا پایان روز پنجشنبه اجرایی کند. در این طرح، پنج محصول پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU۷P، پژو پارس سال سفارشی با موتور XU۷P، پژو پارس TU۵، پژو ۲۰۷ اتوماتیک شش سرعته سقف قرمز (MC) با موتور TU۵P و پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای عرضه خواهد شد.

متقاضیان طی این پنج روز فرصت دارند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت‌ درخواست خود اقدام کنند.  

لازم به یادآوری مجدد است که بخشنامه منتشر شده از ایران‌خودرو برای طرح مذکور با عنوان سی‌وهفتمین طرح فروش فوق‌العاده ارائه شده است و این درحالیست که این گروه خودروسازی یک دوره فروش فوق‌العاده محصولات خانواده هایما که بدون فرآیند قرعه‌کشی که ٢۴ اسفند ١۴٠٠ اجرا شد را از قلم انداخته است و این چندمین بار پیاپی است که به این موضوع توجه نمی‌کند.

همانطور که اشاره شد همزمان با این طرح هفتمین طرح حمایت از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (پنجمین فروش فوق‌العاده) برای اختصاص خودرو به مادران را اجرایی می‌کند. چنانچه در این طرح تعداد متقاضیان مشمول، بیش از ظرفیت شرایط فروش باشد، تخصیص خودرو در قالب قرعه‌کشی صورت خواهد گرفت و در غیر اینصورت، برای تمامی مادران مشمول که شرایط آن‌ها به تایید سازمان‌های ذی‌ربط برسند، امکان واریز وجه میسر خواهد شد.

مراسم قرعه‌کشی، شنبه هفته آتی ۱۷ اردیبهشت با حضور مراجع نظارتی به صورت زنده از طریق سایت رسمی ایران خودرو به نشانی ikco.ir و صفحه رسمی این شرکت در آپارات به نشانی ikco_ir پخش خواهد شد.

کماکان این امکان برای منتخبان طرح‌های قبلی ایران‌خودرو که موفق به واریز وجه نشدند، وجود دارد که دوباره بتوانند در این مرحله از فروش، اقدام به ثبت‌نام کنند.

محدودیت‌های فروش فوق‌العاده نیز همچنان در این طرح اجرا می‌شود و بر این اساس شروطی از جمله اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کدملی، حداقل فاصله ۴۸ ماهه از خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا، عدم پلاک فعال انتظامی برای فرد متقاضی، ارائه گواهی‌نامه معتبر، تعلق شماره حساب و شماره تماس اعلامی به شخص متقاضی و... اعمال خواهند شد.