به گزارش «نود اقتصادی»، اجرای رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ براساس مصوبه مجلس و با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌شود. 

با مصوبه کمیسیون تلفیق و براساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ طرح رتبه‌بندی معلمان در سال آینده با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل مواردی است که به اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای رتبه‌بندی معلمان اضافه شده و عملاً فرهنگیان بر همین اساس دریافتی خواهند داشت. ضمن اینکه پنج رتبه هم برای معلمان با اجرای رتبه بندی در نظر گرفته شده است.

حقوق پایه معلمان دارای رتبه اول‌ که هم‌اکنون ۴ میلیون تومان است براساس مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق، در سال آینده ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد. ضمن اینکه براساس طرح رتبه‌بندی معلمان حائزین این رتبه با ۴۵ درصد افزایش حقوق مواجه شده و حداقل حقوق آنها به ۸ میلیون تومان می‌رسد.

معلمان حائز رتبه دوم در قانون رتبه بندی معلمان علاوه بر حقوق پایه سالجاری که ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است با ۵۵ درصد افزایش حقوق مواجه می‌شوند.

حائزین رتبه سوم هم علاوه بر حقوق فعلی که ۴ میلیون تومان است با ۶۵ درصد افزایش حقوق خود را دریافت خواهند کرد که این رقم بر اساس قانون رتبه بندی معلمان است. 

حائزین رتبه چهارم هم علاوه بر حقوق فعلی که ۴ میلیون تومان است با اجرای رتبه بندی معلمان با ۷۵ درصد افزایش دریافتی مواجه خواهند شد. 

حائزین رتبه پنجم هم علاوه بر حقوق فعلی که ۴ میلیون تومان است حقوق سال آینده آنها با ۹۵ درصد افزایش مواجه خواهد شد.

عمده معلمان در رتبه ۲ و ۳ هستند که بر اساس قانون رتبه بندی معلمان بالای ۸ میلیون تومان حقوق دریافت خواهند کرد، بنابراین بعد از اجرای رتبه‌بندی معلمان کف حقوق آنان (حقوق پایه سال جاری که ۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است + افزایش حقوق رتبه‌هایی که کسب کرده‌اند) حداقل ۸ میلیون تومان به بالا خواهد بود.

منبع: فارس