سعید انگوتی، عضو هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل داخلی کالا در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: مافیای داخلی جلوی نوسازی ۱۶۰ هزار کامیون فرسوده را در کشور گرفته و اجازه نوسازی کامیون‌ها را نمی‌دهند.

وی بیان کرد: خودروسازان داخلی تمایل دارند تا کامیون‌های خود را به دارندگان کامیون‌های فرسوده بفروشند اما طبق باور کامیون‌داران، کامیون‌های تولید داخل در قیاس با کامیون‌های خارجی گران بوده و کیفیت لازم را هم ندارند.

سعید انگوتی گفت: در حال حاضر روزانه یکصد کامیون با عمر سه سال به پایین با هدف نوسازی کامیون‌های فرسوده، وارد کشور می‌شوند.

وی افزود: کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل داخلی کالا به تازگی با داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جلسه‌‎ای داشت و قرار شد تا  هرچه سریعتر، بودجه‌ای برای نوسازی ناوگان اختصاص بدهند هر چند که با توجه محدود بودن بودجه دولت، بعید است که رقم زیادی برای این امر اختصاص یابد.

عضو هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل داخلی کالا گفت: تا جایی کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل داخلی کالا خبر دارد، حتی دیناری در این سال‌ها برای اسقاط کامیون‌های فرسوده اختصاص نیافته است.