علیرضا پیمان پاک معاون وریر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع صادرات فلفل به روسیه و مشکلات بوجود آمده، دولت سیزدهم از ابتدای مساله نسبت با بکارگیری کلیه ابزارهای دیپلماتیک و تخصصی و فنی، ابتدا مشکلات فنی و تطبیق روش‌های تایید گواهی و انداره گیری سموم و آفات را با مجموعه های ذیربط کشاورری روسیه تفاهم کرد و به موازات بدنبال بازگشایی مسیر صادرات مجدد این محصول به کشور روسیه بود.

وی بیان کرد: با توجه به حضور و پیگیری‌های مستقیم شخص وزیر جهاد کشاورزی، علاوه بر چندین وبینار تخصصی برگزار شده و قول مساعد روس‌ها مبنی بر همکاری، هیاتی متشکل از معاونین وزرای جهاد کشاورزی، مدیران قرنطینه، سازمان غذا و دارو و اتاق بازرگانی طی هفته جاری جهت حل کامل این مشکل عازم مسکو خواهند بود.

علیرضا پیمان‌پاک افزود: گرچه مشکل حادث شده ناشی از کم توجهی مدیران دولت پیشین بود لیکن، با تغییر ریاست قرنطینه و حفظ نباتات توسط وزیر جهاد کشاورزی، ابعاد بین المللی این سازمان تقویت شده و شاهد مشکلاتی از این دست نخواهیم‌ بود.

در همین راستا دیروز نیز آقای امیرعبدالهیان در مذاکره با وزیر خارجه روسیه خواستار تسریع در حل این مشکل بوده که طرف روسی قول همه گونه مساعدت برای تسریع در حل این بحران داده است.