به گزارش «نود اقتصادی»، با وجود گذشت دو ماه از مستقر شدن علی صالح آبادی در ساختمان میرداماد، هنوز اکثر مدیران دوره همتی در بانک مرکزی و زیر مجموعه‌های آن مشغول به فعالیتند. یکی از این بخش‌ها نمایندگی ایران در صندوق بین المللی پول ( IMF) است. حسین میرشجاعیان اکنون نماینده ایران در صندوق بین المللی پول است.

داستان حضور میرشجاعیان در صحنه اقتصادی کشور به دوستی‌اش با علی طیب نیا بر می‌گردد. طیب‌نیا بعد از وزیر شدن در سال ۹۲، برای میرشجاعیان حکم مشاوره زد و بعد از مدتی او را به عناوین مسئول هماهنگی اقتصاد مقاومتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین مدیر کل دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار این وزارتخانه انتخاب کرد.

بعد از استعفای ناگهانی محمد فطانت فرد از سازمان بورس و اوراق بهادار، شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر به عنوان رئیس سازمان بورس انتخاب شد و میرشجاعیان بر صندلی او تکیه زد. دوره معاونت میرشجاعیان در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد در زمان وزارت مسعود کرباسیان و سال اول حضور دژپسند در باب همایون هم ادامه داشت تا این که وزیر اقتصاد تصمیم گرفت، این جوان بدون تجربه بین المللی را به واشنگتن بفرستد.

 حالا میرشجاعیان مدتیست نماینده ایران در صندوق بین‌المللی پول است، البته بدون اینکه هیچ سابقه‌ای در حوزه اقتصاد بین‌الملل داشته باشد.  جالب اینجاست که در این مدت عبدالناصر همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی فضاسازی گسترده‌ای برای دریافت وام ۵ میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا از صندوق بین المللی پول انجام داد که این اقدامات هیچ گاه به نتیجه نرسید!

همچنین صندوق بین المللی پول دارای ۲۴ عضو اجرایی است و ایران به نمایندگی از گروهی که به طور غیر رسمی با نام گروه ایران شناخته می شود در هیات اجرایی این نهاد حضور دارد.

در واقع صندوق تنها سازمان اقتصادی است که ایران از بین تمامی نهادهای اقتصادی عضو، موفق به عضویت در هیئت مدیره آن شده است. این عضویت به نمایندگی از هفت کشور الجزایر، پاکستان، مراکش، تونس، لیبی، افغانستان و غنا به دست آمده است.

حالا مشخص نیست که دستاورد حضور میرشجاعیان در این نهاد با عنوان عضو اجرایی در یک سال گذشته چه بوده و چرا کشور ما هیچ وقت هیچ منفعتی از این نهاد بین المللی نبرده است؟