هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: بعد از ممنوع شدن واردات فلفل دلمه‌ای ایران به روسیه، موضوع عودت داده شدن محصولات کشاورزی به مشکلات سموم تولید شده در داخل کشور ارتباط داده شده، که من چنین چیزی نشنیدم.

وی بیان کرد: تا جایی که من می‌دانم کشور ما در زمینه تولید سم در رده ممتازی قرار دارد و با وجود شرکت‌های دانش بنیان متفاوت در این زمینه حتی قابلیت صادرات سم را هم داریم. 

تیزهوش تابان افزود: استانداردهای بین‌المللی به سمت استفاده از سموم ارگانیک رفته و حتی در این حوزه هم ظرفیت تولید در کشور ما وجود دارد. در موضوع روسیه از مدت‌ها پیش مقررات مورد نظر روسیه برای استفاده از سموم به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذا و داروی ما ابلاغ شده بود ولی متاسفانه سازمان غذا و دارو به این موضوع توجه نکرد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: متاسفانه حواشی اخیر در ممنوعیت صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه ناشی از ناهماهنگی‌های داخلی است و نباید آن را به مسئله سموم ارتباط داد. 

🔸گفتنی است دیروز سید مهدی حسینی رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود به سایت اتاق بازرگانی تهران گفته بود که مشکل عودت داده شدن محصولات کشاورزی ایران مربوط به عدم ورود سم مناسب به کشور است!