اخبار شرکتها-اجتماع چند مغازه در کنار هم یک مرکز خرید را تشکیل می‌دهند. این مراکز خرید همان بازارها و بازارچه‌های گذشته هستند. مراکز خرید، پاساژ یا مجتمع خرید همگی یک معنا را دارند. تفاوت مراکز خرید با بازارهای سنتی ساختمانی است که مرکز خرید در آن ساخته می‌شود.

قلب تجاری هر شهر را بازار و مرکز خرید آنجا می‌سازد. امروزه مراکز خرید درون یک ساختمان ساخته می‌شوند. مراکز خرید چند طبقه و چند راهرو دارند. کلیت ساخت مراکز خرید و بازارهای سنتی شباهت زیادی با هم خواهند داشت. راهروهای داخلی مراکز خرید بازدید از آن را آسان کرده است. با جاباما همراه باشید تا با بهترین مراکز خرید کنار دریا در ایران آشنا شوید.

 

مرکز خرید مروارید سبز؛ رامسر

شهر رامسر زیبایی‌های زیادی دارد. این شهر در گذشته سخت‌سر خوانده می‌شده است. شهر رامسر مراکز خرید و پاساژهای زیادی دارد. یکی از این مراکز خرید که به ساحل دریا نیز نزدیک است مرکز خرید مروارید سبز است. این فروشگاه بزرگ دقیقا روبه‌روی فرودگاه رامسر ساخته شده است.

مرکز خرید مروارید سبز کنار بلوار رامسر قرار گرفته است. این بلوار سالیان قبل به بلوار کازینو معروف بوده است. این مرکز خرید جدای از قسمت خرید شهربازی کوچکی را در خود جای داده است. بولینگ، فوتبال دستی، گیم نت و... قسمتی از بازی‌ها در این مرکز خرید است.

مروارید سبز مرکز خریدی است که شما در آن می‌توانید پوشاک، اسباب بازی، وسایل منزل و... را پیدا کنید. اگر پاساژگردی شما را خسته کرد به رستوران و کافه آنجا سربزنید. غذای خوشمزه‌ای را در این کافه و رستوران خواهید یافت. این پاساژ تا ساحل دریای رامسر کمتر از یک کیلومتر فاصله دارد. یکی از لذت‌های سفر به مناطق ساحلی ماندن در ویلاهای لوکس و لاکچری است که تجربه‌ی و حس متفاوتی خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم شما هم در سفرتان این حس تازه و زیبا را تجربه کنید.

 

مرکز خرید ونوس؛ کیش

 

کیش قلب اقتصادی ایران است. مراکز خرید، پاساژها و بازارهای این جزیره شاهرگ اصلی اقتصاد خواهند بود. مراکز خرید در این جزیره از اهمیت فراوانی برخوردار است. یکی از این مراکز خرید در جزیره بازار ونوس است. وسعت این بازار بیست و شش هزار متر مربع ثبت شده است.

این مرکز خرید با ساحل خلیج فارس کمتر از چهار کیلومتر فاصله دارد. یکی از قدیمی‌ترین بازارهای کیش همین مرکز خرید ونوس است. ونوس در دو طبقه  بیشتر از سیصد غرفه تجاری را در خود گنجانده است. یکی از خوبی‌های این مرکز خرید نداشتن پله و پله برقی است. این مرکز خرید برای کسانی که توانایی بالا رفتن از پله را ندارند مزیت به شمار می‌رود.

هر زمان از گشت و گذار داخل مرکز خرید ونوس خسته شدید با یک پیاده‌وری چند دقیقه‌ای به راحتی به ساحل خواهید رسید. پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه را در این مرکز خرید به راحتی می‌توانید انتخاب کنید. کیف و کفش و چمدان نیز در مرکز یافت خواهد شد. اگر قصد خرید عطر، ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی نیز داشته باشید این مرکز نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

نکته مثبت این مرکز خرید زمین بازی برای کودکان است. این زمین بازی به صورت سرپوشیده درست شده است. تشک‌های نرمی در زمین بازی کودکان در نظر گرفته شده است. زمانی که کودکان در این زمین بازی مشغول تفریح هستند شما می‌توانید آنها را ببینید. ماشین کودک، تونل مارپیچ و انواع اسباب بازی وسایلی است که کودکان با آن می‌توانند خود را زمان خرید شما سرگرم کند. خریدتان که در این مرکز تمام شد کافی شاپ و رستوران خستگی شما را رفع خواهد کرد. نوشیدنی،    میان‌وعده و غذا در این مرکز خرید از نوع بومی و بین‌المللی است. این بازار را در شرق کیش می‌توانید پیدا کنید. هتل میراژ کیش یک گزینه‌ اقامتی مناسب در جزیره است که دسترسی بسیار خوبی به مراکز خرید دارد.

 

سیتی سنتر دو؛ قشم

 

 

قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است. این جزیره در تنگه هرمز قرار گرفته است. اگر برای خرید به این جزیره سفر می‌کنید محل خوبی را انتخاب کرده‌اید. قشم یکی از بهترین مراکز خرید را دارد. قیمت در مراکز خرید قشم مناسب است. مراکز خرید در قشم تقریبا به ساحل نزدیک هستند. از نزدیک‌ترین این مراکز می‌توان به سیتی سنتر دو اشاره کرد.

مرکز خرید سیتی سنتر دو چند در ورودی دارد. بنای ساختمان ترکیب و ادغام معماری بومی و مدرن در نظر گرفته شده است. واحدهای تجاری این مرکز خرید، فعالیت‌های زیادی دارد. این مرکز پوشاک، روسری، عطر، پتو، روتختی، آرایشی و بهداشتی، عینک، زیورآلات، صرافی و... را برای ارائه دارد.

خدمات رفاهی مرکز خرید سیتی سنتر برای آسایش گردشگران تدارک دیده شده است. پله برقی، آسانسور، سیستم تهویه، سیستم گرمایشی و سرمایشی و... امکانات موجود در پاساژ است. این مرکز خرید تا ساحل خلیج فارس فاصله زیادی ندارد.

پس از خرید از این مرکز تجاری با یک پیادهروی کوتاه می‌توانید خود را به ساحل برسانید. ساحل قشم از داخل پاساژ و اطراف آن قابل دیدن است. این مرکز خرید فاز اولی نیز داشته است که به کمک یک پل هوایی به این ساختمان متصل شده است. این دو مرکز جدای از بوتیک برای خرید شهربازی، فست فود، رستوران، سینمای چهار بعدی و... نیز دارد. اوقات خوبی در این مرکز خرید برایتان خواهد بود.

مراکز خرید به چند دسته و طبقه تقسیم شده‌اند. این دسته‌بندی در نوع محصول و چگونگی به فروش رساندن آن دخیل است. مدت زمانی که  بازدید و گشت زدن در مراکز خرید نیاز است را وسعت بازار و مرکز خرید مشخص می‌کند. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید گشت زدن در مراکز خرید دلچسب است.

دیدن ویترین‌های مغازه‌ها که در مراکز خرید خودنمایی می‌کنند جذاب است. مراکز خرید بدون استثنا کافه، رستوران، فوت کورت و... هم دارند. بعد از یک پاساژگردی و خرید، کافه و رستوران داخل مراکز خرید خستگی شما را برطرف می‌کند.

گاهی یک مرکز خرید فقط به یک محصول خاص اختصاص دارد. بعضی مواقع نیز مراکزی وجود دارند که به صورت عمومی به فروش محصول خود مشغول هستند. بهتر است راحت‌تر گفته شود که گاهی یک مرکز خرید فقط به فروش کیف و کفش، مانتو، شلوار، روسری و... به صورت اختصاصی پرداخته باشد اما مراکز خریدی هم هستند که تمامی این اجناس را در کنار هم یعنی هر مغازه یکی را انتخاب کرده است.

به دلیل رفت و آمد زیاد به مراکز خرید یک مرکز خرید و پاساژ باید تهویه مناسبی را برای ساختمان خود در نظر گرفته باشد. پله برقی‌های روان و بدون خرابی برای رسیدن به طبقات بالا لازمه هر مرکز خرید است. نور مناسب برای بهتر دیده شدن ویترین مغازه‌ها در تمامی ساختمان مراکز خرید باید وجود داشته باشد. مراکز و پاساژهای بزرگ و کوچک باید شرایط و امکاناتی داشته باشد تا مشتری به راحتی به خرید خود بپردازد.