اخبار شرکتها-به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، در مراسمی به میزبانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت تفاهمنامه همکاری بین این دو مجموعه به امضا رسید.

دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت در این مراسم با اشاره به عملکرد این بانک در همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری گفت: مجموعه بانک تجارت با دیدگاه آینده‌نگر و از طریق شبکه شعب سراسر کشور و ظرفیت‌های فنی و تخصصی در راستای تقویت زیست بوم اقتصاد دانش بنیان، همکاری همه‌جانبه با این شرکت‌ها را در دستور کار خود دارد.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به سهم 32 هزار میلیارد ریالی این بانک در صدور ضمانتنامه برای شرکت‌های دانش بنیان معرفی شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: اعتقاد ما بر این است که ظرفیت‌های فراوانی در استارت‌آپ‌ها و شرکت های دانش بنیان در مسیر توسعه پایدار اقتصاد کشور وجود دارد و همکاران من با این نگرش همواره در صدد طراحی خدمات و راهکارهای جدید برای توسعه این شرکت‌ها هستند.

دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در این مراسم بر ضرورت حمایت و پشتیبانی هرچه بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان در راستای توسعه پایدار اقتصاد کشور تاکید کرد.

بر اساس این تفاهمنامه نحوه اجرای تبصره‌های 16 و 18 قانون بودجه سال 1400 کل کشور مبنی بر اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و فناور و اعطای تسهیلات تلفیقی به اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و تعاونی شامل برنامه‌های ایجاد، توسعه، تولید و اشتغال و کارآفرینی تعیین شد.