اخبار شرکتها-آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک (طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته) "تهران مدکس" با حضور مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت، صدیف بیک زاده سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت، محمود شالویی سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد، شهباز حسن پور رئیس فراکسیون اصناف مجلس، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران، کامبیز معتمد وزیری رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت و دبیر هیئت عالی نظارت، مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، یداله صادقی رئیس سازمان صمت استان تهران، ابراهیم درستی نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران، مریم پور شهابی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، افسانه محرابی مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران و تعدادی از روسای اتحادیه های صنفی تهران صبح امروز ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در اهمیت برگزاری نمایشگاه گفت: امروز روز مهمی برای صنعت پوشاک است؛ چرا که با نگاه ویژه ای به طراحی، ارزش های بومی و ملی کشور در هویت و پوشش اقوام و همچنین نگاه استراتژیک به بازارهای منطقه ای و صادرات محقق شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران اظهار داشت: در این نمایشگاه تمامی حوزه های زنجیره ارزش پوشاک اعم از صنایع نساجی، ریسندگی بافندگی رنگرزی، چاپ، پوشاک، طراحی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، دستگاه های ریسندگی و بافندگی، تولید تعمیرات و نگهداری صنایع وابسته چرم سراجی کفش مشاغل خانوادگی مرتبط توسط زنان سرپرست خانوار، کالاهای فرهنگی عفاف و حجاب حضور دارند.

شیرازی افزود: ما در این نمایشگاه نگاه ویژه ای به طراحی به ارزش های بومی و ملی کشور در هویت و پوشش اقوام و همچنین نگاه استراتژیک به بازارهای منطقه ای و صادرات داشته ایم. همچنین یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه ارتباط بیشتر طراحان با صنعت و استفاده از طراح های خلاقانه نوآور و همسو با فرهنگ جمهوری اسلامی در تولیدات پوشاک است.

وی در ادامه گفت: این نمایشگاه از ۲۰ الی ۲۳ مهرماه برقرار است و باید از همه مسئولان و کسانی که در اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، اتاق های اصناف ایران و تهران، اتحادیه های پوشاک سراسر کشور، اتحادیه های همگن و وابسته مرکز امور اصناف و بازارگان و دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت، کارگروه ساماندهی مد لباس وزارت ارشاد، معاونت نظارت بر عملکرد نیروی انتظامی و جمعی از کارشناسان و کارآفرینان که در برگزاری نمایشگاه همکاری داشتند تشکر کنم.

لازم به ذکر است در این نمایشگاه چهار روزه، حدود صد تولیدکننده و فعال پوشاک حضور دارند و قرار است همایش ها ورک شاپ های متعددی در زمینه طراحی، تولید عرضه و فروش پوشاک برگزار شود. همچنین بخش ویژه ای نیز به لباس اقوام ایرانی اختصاص پیدا کرده است و در اختتامیه از منتخبین علمی دانشگاه و تولیدکنندگان برتر و کارآفرینان تقدیر خواهد شد.

نمایشگاه تهران مدکس از ۲۰ الی ۲۳ مهر دایر بوده و علاقمندان می توانند از ساعت ۱۰ الی ۱۷ به صورت رایگان از این نمایشگاه واقع در دو سالن محل نمایشگاه های شهر آفتاب بازدید کنند.