به گزارش «نود اقتصادی»، در بخشی از این نامه آمده است: وزیر اقتصاد در دولت سیزدهم باید دارای ویژگی‌های ویژه‌ای باشد تا بتواند وجاهت سپردن وظیفه خطیر راهبردی و فرماندهی جنگ اقتصادی را پیدا کند؛ دانش اقتصادی، توان اجرایی و سابقه حضور در جایگاه‌های تصمیمی‌گیری، سلامت اقتصادی، باور به عدالت اقتصادی و بازتوزیع ثروت، توان تصمیم گیری در بزنگاه‌های حساس، توان اقناع مردم، رسانه‌ها و نخبگان سیاسی و در نهایت توان مقابله با تصمیم‌های سیاسی که به ضرر معیشت مردم است شاخص های لازم برای وزیر اقتصاد در دولت سیزدهم هستند.

سیاست‌گذاری پولی و مالی، منصبی تخصصی و حرفه‌ای است. در عمل، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه باید به اتکای دانش اقتصادی خود تصمیماتی بگیرند که مسیر اقتصادی آینده کشور را تعیین می‌کند؛ بنابراین یکی از شرایط لازم احراز این دو پست تخصص در امور اقتصادی است. همانند دیگر علوم، جایگاه تخصصی و علمی، اظهار‌نظرهای اقتصادی، سابقه تحقیق و پژوهش ایشان بهترین نشانه برای شناسایی متخصصان خبره است.

متاسفانه برخی نامزدهای مناصب کلیدی اقتصادی که در روزهای اخیر نامشان در رسانه‌ها مطرح است، واجد این شرایط نیستند. بسیج دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران بدون هرگونه حمایت از گروه یا فرد خاصی، درخواست دارد تیم اقتصادی کارآمد و هماهنگی در دولت سیزدهم، برای مقابله با چالش‌های اقتصادی سهمگین موجود و آتی و کسب دستاوردهای در شان ملت بزرگ ایران شکل گیرد