به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، در روز گذشته ریچارد برلسون پس از تاخیر‌های متعدد بلاخره توانست موشک فضانورد یونیتی ۲۲ را به فضا بفرستد. حالا رقیب سرسخت مدیر عامل ویرجین گالکتیک، جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون،  برای عقب نماندن از رقیب  جدی‌اش تصمیم گرفته در ۲۰ ژوئیه راکت فضانورد خود را به فضا پرتاب کند.


هدف جف بزوس از تاسیس شرکت فضایی

جف بزوس، شرکت هوانوردی و فضا خود را با نام Blue Origin و با هدف زندگی و کار میلیون‌ها نفر در فضا، تاسیس کرد. شایان ذکر است اولین وسیله نقلیه این شرکت، New Shepard نام دارد. نیو شیپرد همچون Virgin Galactic’s SpaceShipTwo طراحی شده تا افراد در سفر‌های فضایی کوتاه خود، ۴ دقیقه بی‌وزنی را تجربه کنند.

راکت New Shepard برخلاف SpaceShipTwo  یک موشک سنتی است که قبل از جدا شدن کپسول موشک، تقویت کننده‌اش را  به سمت بالا پرتاب می‌کند. گفتنی است تقویت کننده راکت برمی‌گردد تا یک فرود عمودی داشته باشد، همانطور که موشک‌های بزرگتر Falcon ۹ که توسط Elon Musk’s SpaceX اداره می‌شود، در حالی که کپسول زیر چتر است به زمین برمی گردد.

شایان ذکر است شرکت Blue Origin روز جمعه در یک توییت  این فضاپیما را با SpaceShipTwo Virgin Galactic مقایسه و  خصوصیات  New Shepard را برجسته کرد. افزون بر این، بعد از توئیت Blue Origin ،بنیان‌گذار آمازون در حساب کاربری  اینستاگرام خود برای رقیبش  ریچارد برانسون آرزوی موفقیت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران