به گزارش‌«نود اقتصادی»، اظهارات سناتور بانفوذ آمریکایی در نقد ارز‌های دیجیتالی باعث وحشت معامله گران از اتخاذ رویکرد سختگیرانه‌تر در آمریکا نسبت به رمزارز‌ها شده است.

بعد از محدودیت‌های شدید بانک مرکزی و دولت چین علیه فعالیت‌های مرتبط با رمزارزها، اکنون استخراج کنندگان به دنبال یافتن مقاصد جدید هستند. قزاقستان، کانادا و آمریکا به اصلی‌ترین مقاصد جذب ماینر‌ها تبدیل شده اند و انتظار می‌رود با از سرگیری فعالیت آن‌ها، به تدریج شاهد بهبود ضریب سختی استخراج بیت‌کوین باشیم.

برخی از تحلیلگران توانایی بیت‌کوین برای شکستن سقف ۴۰ هزار دلاری در کوتاه مدت را بعید می‌دانند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر یک هزار و ۳۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۵.۶۷ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است.

گفتنی است، بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۳۰.۷۴ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۳.۷۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۴۶.۵۷ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۷.۱۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

تتر

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۲.۱۸ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۴.۳۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارز‌های دیجیتالی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید، قیمت انواع ارز‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم در ۱۹ تیر را در ادامه این خبر ببینید:

ارز دیجیتال

قیمت(دلار)

قیمت(تومان)

بیت کوین

33,617

۸۴۵,۸۰۳,۳۱۵

اتریوم

2,112

۵۳,۱۴۳,۴۶۴

تتر

0.99

0.99

بایننس کوین

312

۷,۸۶۹,۹۱۵

کاردانو

1.34

۳۳,۶۵۴

ریپل

0.62

۱۵,۷۷۶

دوج کوین

0.21

۵,۴۴۸

 ای یو اس دی کوین

0.99

۲۵,۱۵۳

منبع: باشگاه خبرنگاران