مدیرعامل شرکت نوین چرم، قطعی‌های مکرر برق در دو سه ماه اخیر را عامل مهمی در افت ۵۰ درصدی تولیدات این برند صنعت چرم در مقایسه با مدت زمان سال قبل برشمرد و گفت که در شرایط فعلی و با بی‌برقی‌های مکرر، خرید ژنراتور برای تامین برق فروشگاه‌ها دستکم ۵ میلیارد تومان هزینه روی دست این شرکت گذاشته است.

مهدی یوسفی‌فر، بنیانگذار نوین چرم در گفتگو با «نود اقتصادی»، با انتقاد شدید از دولت و وزارت نیرو در نداشتن برنامه برای رفع خاموشی‌های مکرر برق، افزود: این خاموشی‌ها ما را به شدت گرفتار کرده و در بدترین شرایط ممکن قرارداده است.

به گفته وی، سازمان‌های نظارتی در مواجهه با بی‌برقی‌های اخیر، نظارت و وظایفشان را خوب انجام نمی‌دهند و در حال حاضر قطعی‌های برق چه ربطی به اعمال تحریم بر علیه کشور دارد؟

یوسفی فر، با بیان اینکه با وجود نور خورشید و باد فراوان در کشور، ایران روی گنج انرژی خوابیده است ، تصریح کرد که چرا وزارت نیرو فقط بر روی منابع آب برای تامین برق تمرکز کرده در حالیکه برای تامین برق به راحتی میتوان از انرژی خورشید استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت نوین چرم، تاکید کرد که وزارت نیرو باید بابت این بی برقی و خاموشی‌های مکرر در ماه‌های اخیر پاسخگو باشد و سکوت دولتمران در این خصوص، یک ضربه کاری به صنعت و تولید است.