به گزارش «نود اقتصادی»، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: اگر تلاش نشود بین ما و دکتر همتی اختلافی ایجاد شود؛ باید بگویم که رقم قابل توجهی از محل فروش و صادرات فراورده‌های نفتی حاصل می‌شود که برای پرداخت یارانه‌ها و ... به حساب بانک مرکزی واریز می‎شود.

وی بیان کرد: مشکلی که دکتر همتی و بانک مرکزی دارند این است که موفق نمی‌شوند این رقم را تبدیل به ریال کنند. نه اینکه نخواهند؛ ولی نمی‌توانند که طلب ١.٢ میلیارد دلاری دولت را به صورت ریال بدهند؛ چون معتقدند این موضوع پایه پولی و تورم را بالا می‌برد.

نوبخت افزود: برای خرید واکسن باید رقم قابل توجهی پرداخت میشد و دنبال این بودیم که ۱.۲ میلیارد دلار تسعیر شود. اینکه دولت به بانک مرکزی بدهکار است، بی اساس بوده و آقای همتی هم این موضوع را تایید می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آیا منظور از زمین سوخته زیربناهایی است که ایجاد کرده‌ایم یا آزادراه‌ و نیروگاه‌هایی است که ساخته‌ایم؟ یا پروژه‌هایی که هر هفته توسط رئیس جمهور رونمایی می‌شود زمین سوخته است؟ هموار کردن نارضایتی کارمند و بازنشستگان در شرایط تحریم زمین سوخته است یا افتتاح طرح‌های عمرانی در شرایطی که دشمن فکر می‌کرد ما را زمین می‌زند زمین سوخته است؟!