به گزارش «نود اقتصادی»، مصطفی طاهری، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴٠٠ اظهار داشت: اتفاقاتی که گفته می‌شود پس از تصویب دستکاری شده واقعیت ندارد. به عنوان مثال بارها پیش آمده حکمی نوشته‌شده و به هیات‌رئیسه کمیسیون تلفیق این اجازه داده می‌شود تا جدول آن را آماده کند.

وی بیان کرد: قطعا حکمی که مجلس تصویب کرده با حکم پیشنهادی دولت متفاوت است. واقعیت این است که خلاف قانون انجام نشده‌است. ما قانونی داریم به نام سقف دوم. به این صورت که اگر درآمد از یک حدی بیشتر شد باید در بخش‌های مورد نظر هزینه شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴٠٠ گفت: باید توجه داشت در بودجه هزینه‌ها قطعی و درآمد پیش‌بینی است. فروش نفت که یکی از درآمدهای دولت محسوب می‌شود یک پیش‌بینی است که روزانه چه میزان بشکه و با چه نرخ ارزی فروخته‌شود. اگر قیمت نفت نوسان داشته‌باشد و پیش بینی درآمدی بالاتر رفت سقف دوم باید هزینه شود و این موضوع در جداول آورده می‌شود.

مصطفی طاهری افزود: آن چیزی که شبهه دارد این است که در صحن رای‌گیری شده پس از رای‌گیری بدون اطلاع نمایندگان مجلس اعداد تغییر کرده که چنین چیزی اتفاق نیفتاده‌است. این جزو اختیاراتی بوده که هیات‌رئیسه داده بود و خارج از مصوبات صحن مجلس عددی تغییر کرده‌است. هیچ چیز مخفی نیست و همه گزارش‌ها در این زمینه موجود است.