اخبار شرکتها-به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، ‌دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین در جلسه گردهمایی سال 1400 این بانک که با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد صف و ستاد و مدیران عامل شرکت‌های تابعه به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد ،‌ ضمن تبریک سال نو،‌ افزود‌:‌ نئوبانک با جدیت دنبال می شود .نئوبانک نوعی بانک دیجیتالی است که توسط استارتاپ های فعال در حوزه تکنولوژی‌های مالی راه اندازی می‌شود، هیچ شعبه فیزیکی ندارد، کاملا آنلاین بوده و تنها راه ارتباطی با آن گوشی تلفن همراه است. جامعه این نوع بانک نیز مشتریانی هستند که دنیای دیجیتال بخش جدانشدنی از زندگی آن‌هاست؛ افرادی که ترجیح می‌دهند همه خریدهای خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام دهند.

مدیرعامل بانک کارآفرین ادامه داد:‌ تلاش خواهیم کرد زیرساخت‌ها و فناوری‌های مورد نیاز برای تحقق نئو بانک را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم کنیم تا مشتریان بانک بتوانند خدمات کامل و متنوعی را از طریق همراه بانک دریافت کنند.
وی تصریح کرد:‌ حرکت به سمت نئو بانک در راستای کسب رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان است، باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی‌های لازم، بانکی پیشرو و کارآمد در عرصه داخلی و بین‌المللی داشته باشیم.
مدیرعامل بانک کارآفرین همچنین برنامه محور بودن را اولویت دیگر بانک کارآفرین در سال جدید خواند و افزود:‌ برای داشتن عملکردی موفق باید براساس برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه عمل کرد، درغیراین صورت برنامه‌ها مقطعی، کوتاه‌مدت و گذرا خواهد بود.
فرزین به راه‌اندازی سامانه نظارتی بانک اشاره و ادامه داد:‌ شفافیت و نظارت درون‌سازمانی باید بیش از گذشته صورت پذیرد تا عملکردی بدون نقص داشته باشیم، از این رو سامانه جامع نظارتی در سال جاری عملیاتی و اجرایی می شود.
وی با تاکید بر این که بانک کارآفرین در حوزه مالی از شفاف‌ترین و قانونمندترین بانک‌های کشور است ، گفت: در تمامی سال‌هاکارنامه درخشانی داشته است.
فرزین همچنین درجه‌بندی و نوسازی شعب در سراسر کشور، جذب نیروی متخصص به‌منظور توسعه و گسترش فعالیت‌های بانک، آموزش حرفه‌ای و تخصصی به همکاران ، توسعه خدمات ارزی و بین‌المللی را از دیگر برنامه‌های سال 1400 بانک کارآفرین خواند.

تحقق بخش عمده برنامه های سال ۹۹
فرزین در ادامه افزود: بررسی عملکرد بانک در سال 1399 نشانگر آن است که برنامه‌های ابلاغی سال 1400-1399 به درستی برنامه ریزی شده که خوشبختانه بخش های زیادی در سال 1399 عملیاتی شد و مابقی نیز در سال جاری اجرایی خواهد شد.
وی افزود: سیاست‌ها و استراتژی‌های مدنظر پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی در سطوح مختلف سازمانی تدوین شده است. اعضای محترم هیات مدیره، مدیران ارشد، مدیران میانی و کارشناسان متخصص و با تجربه بانک با برگزاری جلسات متعدد برنامه‌ها را بررسی کردند و پس از جمع بندی دیدگاه ها و نظرات کارشناسی، استراتژی و راهبرد اصلی بانک مشخص شد.

گردهمایی مدیران 1400
اجرای طرح های موفق
در این گردهمایی احمد بهاروندی عضو هیات مدیره و معاون مدیرعامل در توسعه سرمایه انسانی، نیز در سخنانی دستاوردها و عملکرد معاونت توسعه سرمایه انسانی در سال 1399 را تشریح کرد .
وی افزود:‌ ارتقای فرهنگ ‌سازمانی، اجرایی شدن طرح طبقه‌بندی مشاغل، تأسیس شرکت تأمین آتیه امید کارکنان، بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی همکاران از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در سال گذشته اجرا شد.
معاون مدیرعامل در توسعه سرمایه انسانی خاطرنشان کرد: تدوین سند پنج‌ساله فرهنگ‌سازمانی، اجرا و پیاده‌سازی سامانه جامع منابع انسانی، اجرای پروژه زمان و کارسنجی کارکنان صف و ستاد از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های کاری است که به یاری خداوند در سال جاری محقق خواهد شد.
همچنین علیرضا صادقی معاون مدیرعامل در امور بانکی با بیان عملکرد مدیریت‌های بانکداری شرکتی، سرمایه‌گذاری، تجاری -شخصی و امور شعب در سال 1399 افزود:‌‌ عملکرد موفق مدیریت‌های ذی‌ربط نشان می‌دهد که مسیر را به‌درستی انتخاب کرده‌ایم و برای این‌که از رقبا عقب نمانیم باید با برنامه‌ریزی و تدوین سیاست‌های به‌روز و برحسب مقتضیات زمان بانکی پیشرو در عرصه بانکداری کشور باشیم.

گردهمایی مدیران 1400
حفظ شفافیت
در ادامه این مراسم، فرشاد محمد پور معاون مالی و امور مجامع بانک گفت:‌ یکی از مهم‌ترین مسؤولیت های این معاونت، حفظ صورت‌های مالی و تعادل در ترازنامه‌های بانک است که خوشبختانه در سال گذشته تا حدود بسیار زیادی این امر محقق شد.
وی افزود:‌ ‌شفافیت شرکت‌های زیرمجموعه بانک، شفافیت مالی بیشتر در تمامی بخش‌های بانک ازجمله دیگر برنامه‌هایی است که در سال جاری با جدیت دنبال خواهد شد.

افزایش تعاملات بیمه ای
مدیرعامل بیمه کارآفرین با اعلام آمادگی برای تعامل و همکاری بیشتر با بانک خاطرنشان کرد: در سال گذشته ارتباطات خوبی میان این دو بخش صورت گرفت که ان شاءالله در سال جدید این تعاملات افزایش خواهد یافت.
محمد حیدری بر اهمیت تعریف خدمات و محصولات مشترک میان بانک و بیمه تاکید و خاطرنشان کرد: می‌توانیم با بهره گیری از ظرفیت های موجود زنجیره کاملی از خدمات مالی را به مشتریان ارائه کرده و ارزش افزوده مناسبی برای آنان ایجاد کنیم.

توسعه محصولات
مدیرعامل هلدینگ فناوری نگاه، سخنران دیگر این مراسم بود که به تبیین برنامه و اقدامات انجام‌شده در سال 1399 توسط این هلدینگ پرداخت .
حسین اسلامی ، تدوین و توسعه نقشه راه فناوری اطلاعات بانک و ارتقای سامانه آفرین، توسعه محصولات حوزه پرداخت، توسعه محصولات بانکداری‌های دیجیتال باز، تأسیس شرکت psp بانک، بررسی و تدوین طرح شعب هوشمند ازجمله مهم‌ترین برنامه‌هایی برشمرد که با تعامل و همراهی مدیریت فناوری اطلاعات انجام خواهد پذیرفت.