اخبار شرکتها-به گزارش سایپانیوز، علی کریمی، درباره فیلم و عکسی که در فضای مجازی منتشر شده و در آن گروه سایپا مورد هجمه قرار گرفته است، توضیح داد: اخیرا فیلم و عکس هایی از یک خودرو کوییک در برخی سایت ها و فضای مجازی منتشر شده که فرمان آن سمت راست اما دکمه‌های کنترل آینه و بالابر شیشه‌ها، سمت چپ است.

در این خصوص ابتدا باید تاکید کنم که سایپا هیچ خودروی فرمان راستی به کشورهای آفریقایی صادر نکرده و انتشار تغییرات کارگاهی توسط شرکت آفریقایی به نام سایپا، کذب و یک بداخلاقی رسانه‌ای است.

کریمی با انتقاد از رسانه‌ها و پیج‌های فضای مجازی که به صورت غیرمستند و با هدف تخریب صنعت خودرو کشور چنین اخبار مضحکی را منتشر می‌کنند، ادامه داد: یک شرکت استارتاپی به نام مورزا چند دستگاه خودرو کوییک را از سایپا خریداری کرده و به عنوان نمونه به زیمباوه و آفریقای جنوبی برده است تا با توجه به نیاز آن کشور‌ها تحقیقات توسعه‌ای متناسب با نیاز خود را روی آن انجام دهد لذا تغییرات صورت گرفته توسط آنها هیچ ارتباطی با گروه خودروسازی سایپا ندارد.

وی با بیان اینکه قرارگیری فرمان خودرو در سمت راست توسط مهندسان شرکت مورزا و به صورت کارگاهی صورت گرفته، افزود: اقدامات این شرکت تنها در مرحله تحقیقاتی است و با تجاری‌سازی فاصله زیادی دارد و اگر قرار باشد تغییراتی روی خودروی کوییک صورت گیرد، سایپا باید آن را تائید کند تا این خودرو بر اساس استانداردهای موجود در آفریقای جنوبی عرضه شود.

وی افزود: صادرات یکی از مقوله های بسیار مهمی است که گروه خودروسازی سایپا دنبال می کند؛ از این رو در راستای توسعه صادرات به کشورهای آفریقایی همکاری های مشترک در حال پیگیری است.

کریمی گفت: در حال حاضر مجموعه سایپا به صورت مستقل پروژه تحقیقاتی برای تولید خودروی فرمان راست ندارد اما اگر قرار باشد چنین امری پیگیری شود در قالب سرمایه‌گذار مشترک امکان‌پذیر خواهد بود.