به گزارش «نود اقتصادی»، نیره پیروزبخت، رئیس سازمان استاندارد اظهار داشت: وقتی خودرویی ثبت سفارش نشده باشد، حتی اگر ضوابط استاندارد را هم دارا باشد نمی‌توانیم به آن اجازه ورود دهیم.

وی بیان کرد: برخی واردکنندگان خودروها را به کشور آورده‌اند و گفته‌اند بالاخره دولت مجبور می‌شود آنها را ثبت سفارش کند، این موضوع به ما ربطی ندارد، این خودروها یا اظهار نشده‌اند و یا مقررات دیگر گمرک را طی نکرده‌اند.

رئیس سازمان استاندارد افزود: از طرفی برخی خودروها نیز شامل فرمان مقام معظم رهبری و مشمول ضوابط قانونی می‌شوند به طوری که واردات خودروهای آمریکایی به کشور ممنوع است، اگر برای ورود این خودروها اقدام شده باشد، نمی‌توانیم با وارداتش موافقت کنیم.

نیره پیروزبخت گفت: یکی از افرادی که در مجلس نام و نشانی دارد از من سوال کرد که چرا اجازه واردات خودروهای آمریکایی را نمی‌دهید؟ من گفتم خودروی آمریکایی محصول مشخص و تابلویی است و اگر فردی آن را  در خیابان ببیند به سازمان استاندارد ایراد می‌گیرد که چرا خلاف دستور رهبری عمل کرده است. به همین دلیل هر چقدر هم یک خودرو استاندارد باشد نمی‌توانیم برخلاف ضوابط اجازه واردات بدهیم.