به گزارش ‌«نود اقتصادی»، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در چند روز اخیر و بعد از انتشار استعفای رییس سازمان بورس موضوعاتی مطرح شد که هم افکار عمومی، هم فعالان بازار سرمایه و هم مجلس شورای اسلامی به ویژه در کمیسیون اقتصادی به دنبال این بودیم که مسائل مربوط به انتخاب فرد جایگزین با توجه به نیازهای بازار بورس برای پوشش نقاط ضعف، عملکرد مدیریتی ماه‌های اخیر این سازمان مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: انتظار ما از مجموعه دولت و متولیان بخش اقتصاد و وزیر اقتصاد این است که نهایت دقت را در انتخاب فرد جدید داشته باشند تا دغدغه کنونی مردم در بازار سرمایه با انتخاب یک مدیر کارآمد، توانمند و قوی پوشش داده شود.

رئیس کمیسون اقتصادی مجلس گفت: ما خبرهایی از دولت در مورد پیشنهادهای جایگزین برای سازمان بورس داریم که نگرانی‌های ما را در این زمینه دو چندان کرده است. ما خبرهای نگران کننده‌ای در خصوص برخی افراد داریم که فاقد ویژگی‌های لازم برای ریاست سازمان بورس هستند.

پورابراهیمی افزود: این‌که کسی سابقه تخصصی در حوزه بازار سرمایه نداشته باشد نگرانی جدی ایجاد می‌کند و ما نمی‌توانیم بازار سرمایه را به کسی بسپاریم که کوچک‌ترین سابقه اجرایی در کمترین رده‌های مدیریت بازار سرمایه نداشته باشد و بخواهد برای بازار سرمایه با این ابعاد از بورس تهران گرفته تا بورس انرژی و بورس کالا تصمیم گیری کند، لذا از دولت می‌خواهیم از انتخاب چنین افرادی اجتناب کند زیرا اثراتش به بخش‌های دیگر تسری می‌یابد و محدود به بازار سرمایه نخواهد بود.