به گزارش‌ «نود اقتصادی»، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: سال ۹۲ در شهریور که کارمان را  در دولت آغاز کردیم سه نرخ ارز در کشور وجود داشت، بعضی ها یک طوری صحبت می کنند که انگار اولین بار است که در جمهوری اسلامی یک نرخ ارز دستوری تعریف شده است و طوری صحبت می کنند که انگار اولین بار است که در جمهوری اسلامی یک نرخ دستوری ارز تعریف شده است و انگار این اقدام اصلا در جمهوری اسلامی سابقه نداشته است. 

وی بیان کرد: در جنگ اقتصادی واقعا شرایطی شده بود که فکر می شد که  می خواهند اقتصاد کشور را در اردیبهشت ماه از هم بپاشند و همه اخباری که از دستگاه های اطلاعاتی به ما می رسید این بود که اقداماتی برای این کارها انجام داده بودند و لذا مهمترین کار بانک مرکزی در آن موقع تزریق اسکناس در بازار بود و این مهمترین اقدام بانک مرکزی بود. 

 اسحاق جهانگیری افزود: در سال قبل از آن گاهی اوقات بانک مرکزی در روز ۱۵۰ میلیون دخالت در بازار می کرد و اما موجودی ما در بانک مرکزی که حتی الان هم می ترسم که آن را بیان کنم محدود بود. در چنین شرایطی بود که اعلام کردند که ترامپ می خواهد از برجام خارج شود لذا دولت تصمیم گرفت به اتفاق آرا نرخ ارز ثابت ۴۲۰۰ نباشد و براساس تورم تغییر کند و لذا در مرداد ماه نرخ به ۴۴۰۰ رسید و در مرداد ماه در جلسه سران سه قوه با حضور رئیس کل بانک مرکزی سیاست ارزی اعلام شد که آقای پورابراهیمی نیز عضو جلسه بود و لذا در آن جلسه سران اعلام کردند که نرخ ارز ثابت همان ۴۲۰۰ تومان باشد. حالا همه می گویند که فلانی این کار را انجام داده است، در حالی که مواضع ما در مسائل اقتصادی روشن است.