به گزارش «نود اقتصادی»، بلاتکلیفی سهام عدالت وارد هشتمین ماه شد و سهامداران همچنان منتظر فروش و واریز پول سهامشان هستند.

سهام عدالت از روز ۱۱ اردیبهشت ماه آزاد و از روز ششم خرداد ماه یعنی حدود یک ماه بعد از طریق کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی قابل فروش شد.

حدود دو ماه و نیم فروش در ساعات عادی بازار سرمایه انجام می‌شد اما با شروع افت شاخص روش فروش نیز به بلوکی تغییر کرد. در این روش کارگزاری‌ها فقط مجازند که سهام عدالت را به حقوقی‌ها بفروشند.

اما کارگزاری‌ها در این روش موفقیت قابل توجهی نداشتند و درخواست‌های فروش روی هم تلنبار شده است، حتی برخی نیز طی یک ماه اخیر درخواست خود را لغو کرده‌اند.

از ابتدا این سوال وجود داشت که چرا سهام عدالت وارد پرتفوی شخصی افراد نمی‌شود تا خودشان درباره سهامشان تصمیم بگیرند. مسئولان در این خصوص پاسخ قانع‌کننده‌ای نداده‌اند و به گفتن نبود زیرساخت‌ها بسنده کرده‌اند.

اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که انگار مسئولان تصمیم دارند پس از این که ۱۰۰ درصد سهام عدالت آزاد شد آن را وارد پرتفوی شخصی افراد کنند تا خودشان درباره آن تصمیم بگیرند.

با آزادسازی ۳۰ درصد سوم سهام عدالت در دهه فجر امسال، فقط ۱۰ درصد دیگر باقی می‌ماند. باید دید دولت برای آزادسازی ۱۰۰ درصدی این سهام چه تصمیمی می‌گیرد.