به گزارش «نود اقتصادی»، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: موضوع پیگیری مذاکرات و حل مشکلات اقتصادی از آن طریق دردی از مردم ایران دوا نخواهد کرد. برخی در کشور نظرشان این بود که این کار را امتحان و بررسی کنیم. این کار فرصت را از ما گرفت و باعث شد اقتصاد شرطی شود.

وی بیان کرد: اولین کاری که در اقتصاد کشور باید انجام شود مهار تورم است. مهار تورم خود به ناترازی بودجه وابسته است. حال باید ببینیم چه مسائلی باعث ناترازی در بودجه کشور می‌شود. اولویت ما در بحث میان مدت، رساندن نرخ ارز به یک عدد منطقی است چراکه یک زمانی شما به مردم کمک می‌کنید و بسته معیشتی به آنها می‌دهید و یک وقتی قدرت خرید آنها را بالا می‌برید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: از بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مجموعه‌های اقتصادی که با دفتر مقام معظم رهبری هماهنگی دارند، انتظار می رود، در اقتصاد سرمایه گذاری کنند و با واگذاری‌هایی که انجام می‌دهند کوچک‌سازی کنند یعنی اگر در شرکتی ۸۰ درصد سهام را دارند سهام خود را به ۵۰ درصد برساند و منابع خود را آزاد کنند و بیایند در بازار اولیه سرمایه گذاری و تشکیل پروژه دهند.