به گزارش «نود اقتصادی»، مجید نامی، نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران اظهار داشت: حضور قدرتمندانه برخی برندهای خارجی پوشاک در بزرگترین مرکز خرید کشور، حاکی از برنامه‌محور بودنشان است و به دنبال گرفتن سهمی از بازار هستند. در حالی که از حدود دو سال پیش واردات بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ قلم کالا که عمده آنها مشابه داخلی داشتند، ممنوع شده و یکی از این اقلام پوشاک بوده، حضور این برندها که هیچ مجوزی نیز برای فعالیت ندارند نگران‌کننده است.

وی بیان کرد: مطابق دستورالعمل موجود، فقط برندهایی می‌توانند در کشور فعالیت کنند که بخشی از محصولات خود را در در داخل تولید کرده و صادرات هم داشته باشند و بر این اساس، برخی برندهای خارجی در کشورمان باقی مانده و فعالیت دارند.

نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: در عین حال، برندهایی که خارج از این دستورالعمل و بدون مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال فعالیتند، به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شوند.

مجید نامی گفت: در دو سال گذشته، طی یک مرحله با این برندها برخورد و فروشگاه‌هایشان تعطیل شده بود، اما اکنون مجدد شاهد بازگشتشان هستیم. عمده این پوشاک و برندها از ترکیه، چین و برخی کشورهای اروپایی هستند.