به گزارش «نود اقتصادی»، صندوق پالایش یکم علی رغم تخفیف ۳۰درصدی هنگام عرضه، حال زیانی هشت درصدی برای سهامدارانش رقم زده است.

در پایان معاملات بورس هفته گذشته، نمادهای حاضر در صندوق پالایش یکم یعنی «شتران»، «شپنا»، «شبریز»، و «شبندر» در روند صعودی به سر بردند.

در پنجمین روز معاملاتی، شپنا با رشد پنج درصد بیش از نیمی از ساعت معاملات به صف خرید نشست. شبریز متعادل معامله شد و با رشد پنج درصدی قیمت ۲۹,۶۲۰ریال را ثبت کرد. شتران نیز به صف خرید نشست و رشد پنج درصدی را از آن خود کرد.

در ادامه شبندر نیز معاملاتش را با صف خرید آغاز کرد و همچنان با صف خرید به کار خود پایان داد. در پایان نیز با رشد پنج درصدی روز معاملاتی بعد را با قیمت ۲۷,۴۲۰آغاز خواهد کرد.

در نتیجه صندوق پالایش یکم علی رغم تخفیف ۳۰درصدی هنگام عرضه، حال زیانی هشت درصدی برای سهامدارانش رقم زده است. با توجه به زیان ۲۴درصدی هفته گذشته، با معاملات این هفته ۱۶درصد از زیانش را جبران کرده است. بنابراین دارایی فردی که در زمان پذیره‌نویسی پنج میلیون تومان پالایش یکم خریده است؛ اکنون به چهار میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسیده است.

در پایان می‌توان گفت؛ در طی هفته گذشته با سبزپوشی بازار و بازگشت امید سهامداران، وضعیت این صندوق نیز بهبود یافت. هم چنین انتظار می‌رود با رشد این نمادها در هفته آینده، وضعیت این صندوق نیز بهبود یابد.

منبع: اقتصاد آنلاین