به گزارش ‌«نود اقتصادی»، دکتر ابوالقاسم حکیمی پور اقتصاددان و فارغ‌التحصیل توسعه از دانشگاه کالیفرنیا در گفتگو با «نود اقتصادی» در واکنش به نامه دیروز رئیس سازمان برنامه و بودجه که اعلام کرده بود "مردم ما یارانه و اعانه نمی‌خواهند" اظهار کرد: طبق آمارها ۲۰ تا ۲۲ درصد مردم در فقر مطلق به سر می‌برند و حتی در هزینه خوراک خود هم مشکل دارند. ۳۰ درصد مردم هم در فقر نسبی به سر می برند یعنی در هزینه هایی مانند سلامت خودشان هم با مشکل مواجهند.

وی افزود: با این آمار حدود ۵۰ درصد مردم فقیر هستند. بنابراین در این شرایط حمایت یارانه ای از مردم با وجود این که مبالغ آن بسیار پایین است، ضروری به نظر می رسد. کارنامه دولت در این خصوص خالی از اقدام است و پارسال که قصد داشتند قیمت بنزین را افزایش دهند خودشان به مردم یارانه می دادند تا نشان دهند به فکر مردم هستند!

حکیمی پور گفت: اما جالب است که امروز آقای نوبخت این سخنان را به شکل ریاکارانه‌ای مطرح می‌کند. به نظر می رسد ایشان منافع عمومی کشور را فدای منفع حزبی می کند. ساختار این دولت ناکارآمد است و تیم اقتصادی افرادی مثل آقای دژپسند و نهاوندیان حضور دارند که توانایی لازم برای راهبری اقتصاد کشور را ندارند، بنابراین این مدل اظهار نظرهای سیاسی از سوی آقای نوبخت جای مباحث فنی و اقتصادی را گرفته است.