به گزارش «نود اقتصادی»، امیرعلی امیرباقری، تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: در صورت پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید به این نکته توجه کرد که سیاست کلی آمریکا در برابر ایران چندان وابسته به شخص رییس جمهوری نیست.

وی بیان کرد: ممکن است نتیجه انتخابات بر فضای کلی سیاسی کشور تاثیرگذار باشد و یک سری از متغیرها همسو با مسایل سیاسی تغییر کند اما عمده تاثیر آن از بعد انتظارها رخ خواهد داد، تئوری انتظارها سال‌های سال از جمله مقوله‌های مهمی در اقتصاد کشور بوده است و بسیاری از اقتصادان‌ها نسبت به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

امیرعلی امیرباقری بیان کرد: از قبل اعلام شده بود که گرچه اخبار می‌توانند بر بازارهای مالی تاثیرگذار باشند و باعث نوسان در این بازارها شوند اما چیزی که بازارهای مالی را در میان مدت و بلندمدت تغییر می‌دهد متغیرهای کلان و بنیادی در اقتصاد کشور است.

این تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: ممکن است در میان‌مدت شاهد فضای رکودی در اکثر بازارهای سرمایه‌گذاری باشیم که این فضا ترمز تورم را تا حدودی می‌کشد و فرصتی مناسب را در اختیار سیاست‌گذاران اقتصادی قرار خواهد داد.