به گزارش‌ «نود اقتصادی»، محمد جعفر کبیری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه تاکنون چه تعدادی از شرکت‌های تعاونی سهامی عام تشکیل شده‌اند، گفت: تاکنون 21 شرکت سهامی عام تعاونی تشکیل شده و تعدادی از آنها حتی وارد بورس شده‌اند و برخی نیز در آستانه ورود به بازار سرمایه قرار دارند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مورد اشتغال مرزنشینان در قالب شرکت‌های تعاونی و جلوگیری از پدیده‌هایی مانند کولبری گفت: کاری که برای اشتغال مرزنشینان انجام می‌دهیم، قرار شده است سهمیه سوخت مرزنشینان که از طرف دولت در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

کبیری همچنین اعلام کرد: به دنبال این هستیم از طریق مذاکره با وزارت کشور و وزارت نفت زمینه‌ای فراهم کنیم. سهمیه سوخت مرزنشینان به صورت تجمیعی از طریق بورس انرژی به فروش برسانیم و از محل سود آن پروژه‌های عمرانی برای مرزنشینان و همچنین پروژه‌های اشتغالزای پایدار برای آنها اجرا کنیم.

به گفته کبیری با تدارکاتی که دیده شده این طرح به زودی به نتیجه می‌رسد و سهمیه سوخت مرزنشینان به صورت تجمیعی در بورس انرژی ارائه شده و مابه التفاوت قیمت این سهمیه به صورت سود در اختیار اعضای تعاونی قرار می‌گیرد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ‌دستورالعمل اجرایی فروش سهمیه سوخت با هماهنگی وزارت کشور تهیه شده و به زودی اجرا می‌شود. 

کبیری گفت: از میان 18 قلم کالای قابل معامله برای مرزنشینان با موافقت کمیسیون دولت این رقم به 54 قلم کالا افزایش یافته که امیدواریم بتواند برای مرزنشینان درآمد و رونق ایجاد کند.

منبع: فارس