به گزارش «نود اقتصادی»، احسان خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در قانون مالیات بر خانه‌های خالی، اگر اجاره‌نامه صوری باشد و خانه خالی باشد، فرد باید مالیات ‌‌‌بدهد، چون فردی که کد ملی داده نیاز به استفاده از خدمات اجتماعی و اقتصادی برای ثبت نام مدرسه، دریافت کارت سوخت، تعویض پلاک خودرو، گرفتن کارت بانکی و نظایر آن دارد، بنابراین از همان محدوده که کدپستی ارائه کرده فقط خدمات می‌گیرد.

وی بیان کرد: در حقیقت منفعت افراد بهم گره خورده است. اینکه قانون می‌تواند ایراد داشته باشد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قبول می‌کنیم و قرار نیست صد درصد مشکلات عالم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کند، اما نسبت به وضع موجود، شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شفاف می‌کند.

این رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در برخی موارد متوجه نمی‌شویم که چگونه افراد از اجرای قانون فرار می‌کنند. کدام قانون صد درصد اجرا شده است؟ مگر اکنون فرار مالیاتی، تخلف بانکی و یا در برخی دستگاه‌ها و نهادها مثل شهرداری مشکل نداریم؟ قانون وجود دارد؛ لاجرم شاید دو درصد قانون گریزی هم در آن وجود داشته باشد، مهم این است که قانون جامع و مانع باشد که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.