به گزارش «نود اقتصادی»، نیما نوراللهی، مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو یادآور شد که سودخالص هر سهم این شرکت بیمه ای، از رقم 29 تومان درسال 97 به رقم  88 تومان درپایان سال 98  افزایش یافته است.

به گفته وی، این مقدار سود واقعی، مرهون تلاش جمعی همه ارکان شرکت بیمه تجارت نو از شبکه نمایندگان گرفته تا روسای شعب، مدیران میانی و در عین حال، اعضای هیات مدیره بوده است.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو، سال جاری را نقطه عطفی در این شرکت برشمرد زیرا عملکرد تجارت نو در این سال به مراتب بهتر از سنوات قبلی خواهد بود و این اقدامات، تضمین کننده منافع سهامداران در سه سال آینده است.

وی، خبرداد که تغییرات اساسی در زیرساخت های  این شرکت از جمله در بخش های مالی، سرمایه گذاری و فناوری اطلاعات صورت می گیرد که این تغییرات به خلق ارزش افزوده و ایجاد محصولات نوکمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو، از مهیا کردن مقدمات و ظرفیت قبولی اتکایی در این شرکت سخن گفت و توضیح داد که با توجه به محدودیت های آیین نامه 95 شورایعالی بیمه، جذب پرتفوی انرژی،‌ منوط به تامین بالای سرمایه شرکت خواهد بودکه تجارت نو باتوجه به سود چشمگیر خود، تلاش خواهد کرد تا ظرفیت لازم را برای جذب این دست پرتفوها در حوزه انرژی مهیا کند.

وی، بازار سرمایه را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای  برشمرد و اعلام کرد که بسیاری از شرکتها می توانند در این سال، ساختار مالی خود را اصلاح کنند.

نوراللهی اذعان داشت که در شرایط فعلی، شرکت هایی که بتوانند سود و  ارزش افزوده بیشتری را برای سهامداران و شرکت خود ایجادکنند، شرکتهای بزرگتری هستند و در حال حاضر، شرکتهای قدیمی تر در این شرایط می توانند با توجه به پتانسیل بالا و اصلاح ساختار مالی از این ظرفیت خوب بازار استفاده کنند.

وی، حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث در شرایط فعلی را یک اقدام مبارک درصنعت بیمه ذکر کرد و افزود که این امر دستاوردهای خوبی را به دنبال خواهد داشت که حذف فرایند پیچیده بیمه ای ساده تر شده و درعین حال یک اقدام مناسب زیست محیطی است.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو، گفت که شبکه فروش صنعت بیمه، در زمره ارکان کلیدی این صنعت به شمار می رود و شبکه فروش  باید توجه کند که مدل کسب و کار تغییرکرده و در شرایط فعلی، نمی توان با مدل های 50 سال قبل رفتار کرد.

وی، با بیان اینکه در شرایط فعلی استارت آپی درصنعت بیمه وجود ندارد، افزود: در شرایط فعلی، چند شرکت درحال فروش اینترنتی بیمه نامه  بوده که آنها استارت آپ به شمار نمی آیند و البته مدیران آنها نیز ازجنس صنعت بیمه نبودند زیرا شبکه فروش را نادیده گرفتند در حالیکه یک استارت آپ باید از ظرفیت شبکه فروش استفاده کند.