به گزارش «نود اقتصادی»، جمیل علیزاده شایق رئیس انجمن تولیدکنندگان برنج اظهار داشت: متاسفانه کسانی که ادعا می‌کنند دلسوز مردم هستند در این افزایش قیمت تاثیر دارند. اصلا چرا باید قیمت برنج امروز سه برابر شده باشد در حالی که واردکنندگان ارز دولتی در اختیار دارند.

وی بیان کرد: شاید امروز شرایط کشور به گونه‌ای باشد که دیگر ارز دولتی تخصیص نیابد اما در گذشته این کار صورت گرفته و واردات برنج با ارز آزاد اصلا قابل پذیرش نیست.

علیزاده شایق افزود: همچنین دولت تعرفه واردات برنج را از ۴۰ درصد به ۱۶ درصد، سپس به ۱۰ درصد و در هفته گذشته نیز به ۴ درصد کاهش داده است. دلیل سوم که نباید قیمت برنج افزایش یابد، این است که براساس سایت فائو، قیمت برنج صادراتی در ۱۰ سال گذشته به دلیل تغییر الگوی مصرف کاهش یافته است. به خصوص در مورد برنج‌های وارداتی ما که از نظر کیفیت با کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه تفاوت‌های زیادی دارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان برنج گفت: بنابراین با در نظر گرفتن این شرایط، این سه برابر شدن قیمت برنج جفا به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است و بنده تعجب می‌کنم که چرا سازمان‌های نظارتی در خوابی هستند که با صد پتک بیدار نمی‌شوند؟