به گزارش «نود اقتصادی»،‌ فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد اظهار داشت: دارایی‌های دولت یک مقطعی در قالب مزایده واگذار شد و حواشی زیادی به‌همراه داشت. خوشبختانه در روش واگذاری دارایی‌های دولت تجدید نظر اساسی صورت گرفته است. واگذاری‌ها تا جایی که امکان دارد از طریق بورس انجام خواهد شد چرا که بورس یک محیط شفاف، شیشه‌ای و کاملاً رقابتی است.

وی بیان کرد: جدا از این برای واگذاری‌ها روش‌های فراگیر مثل صندوق‌های قابل معامله ETF طراحی شد و به مرحله اجرا در آمد. پذیره‌نویسی صندوق‌های قابل معامله واسطه‌گری مالی یکم (ETF) که چندی پیش در کشور آغاز شد از جمله این موارد است.

فرهاد دژپسند گفت: باقی‌مانده سهام دولت در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات و شرکت‌های بیمه البرز و اتکایی امین در قالب صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله و از طریق پذیره‌نویسی واگذار خواهد شد.

وی گفت: حسن انجام این روش این است که تمامی آحاد جامعه می‌توانند در پذیره‌نویسی شرکت کنند. این نوع واگذاری عین مردمی کردن اقتصاد است که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وزیر اقتصاد گفت: زمانی که صندوق‌های قابل معامله طراحی می‌شد آن وقت بودجه کشور چنین شرایطی را نداشت. اگر دولت به‌دنبال تأمین منابع مالی بود می‌بایست سهام باقی‌مانده خود را به‌شکل بلوکی واگذار می‌کرد در حالی که در این روش تخفیف هم برای مردم در نظر گرفته است.