به گزارش «نود اقتصادی»، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی: با تلاش‌های وزارت امور خارجه و بانک مرکزی، احتمال آزاد شدن بخشی از منابع مسدود شده کشور وجود دارد. این منابع با فشار دولت آمریکا در سایر کشورها مسدود شده بود.بر اساس خبرهایی که داریم این منابع احتمالا آزاد شود. امیداوریم بتوانیم از این منابع آزاد شده برای تامین کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و نیازهای ضروری مردم، استفاده کنیم.

 

برداشت برخی بانک‌ها از بخشنامه بانک مرکزی اشتباه بوده

عبدالناصر همتی ادامه داد: بانک مرکزی اعلام کرده بود که کسب و کارهایی که از کرونا آسیب دیده اند می توانند پرداخت تسهیلات خود را به تعویق بیندازند اما پرداخت اقساط همه تسهیلات قرض الحسنه به مدت سه ماه به تعویق می افتد. اما برخی بانک ها از این بخشنامه، برداشت درستی نداشته و اعلام کرده بودند که اگر افراد تمایل داشته باشند، پرداخت اقساط‎شان به تعویق می افتد، بنابراین از حساب برخی افراد برداشت کرده بودند.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: دیروز بخشنامه جدیدی را به بانک ها ابلاغ کردیم که در آن تاکید شد هیچ وام قرض الحسنه ای نباید در این سه ماه، اخذ شود و اقساط آنها باید به انتهای اقساط اضافه شود. اگر بانک ها از حساب فردی برداشت کرده اند باید آن را به حساب افراد بازگردانند.